Zo onzeker

<p>Lieve mensen,</p><p>Ik heb echt even een beetje steun nodig.... want wat een emotionele rollercoaster is dit soms. Ik ben vandaag 14 weken zwanger en wij hebben best even geduld moeten hebben voor dat ons wondertje kwam! Sinds week 4 wist ik dat ik zwanger was en zijn wij uiteraard dol gelukkig! Echter wordt dit geluk wel steeds onderbroken door veel stress. Sinds 5 weken zwangerschap een aantal keren een kleine bloeding gehad. In totaal 4 keer. Alle vier de keren mochten wij direct naar de verloskundige en hebben we ook direct ons kindje mogen zien en bewonderen. Het ziet er altijd goed uit en de baby is lekker beweeglijk! Ik merk alleen aan mijzelf dat ik door deze bloedingen ontzettend onzeker ben geworden. Iedere keer als ik naar de wc ga, ervaar ik spanning en bij het minste of geringste gaan de alarmbellen af. Gisteren bijvoorbeeld had ik een klein beetje bruine afscheiding en dan word ik direct emotioneel. Gisteren middag de verloskundige wederom gesproken en zij willen mij nu voor de zekerheid door sturen naar de gynocoloog. Dit zodat ze goed kunnen bekijken of er iets afwijkends te vinden is, wat deze bloedingen veroorzaakt. Ze gaan hier niet vanuit maar ze willen het wel uitsluiten. Dit alles maakt mij alleen maar weer meer onzeker. Zijn er dames die ook deze ervaring hebben? Of dames die opbeurende woorden hebben?</p><p>Alvast bedankt!</p><p>Groetjes, een onzekere mama!</p>

Zoooo herkenbaar! Ook lang erover gedaan om zwanger te raken. Ik heb 2x bloedverlies gehad en dit maakte mij ook heel onzeker. Bij mij was het een gesprongen bloedvaatje in mijn vagina, maar toch... heb tot einde zwangerschap ieder papiertje nagekeken ? nu een pracht dochter van 9 dagen oud! 
En makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer toch ook te genieten, want zwanger zijn is heel bijzonder. Ik werd overigens wat relaxter toen ik haar begon te voelen! Dat gaf mij wel veel rust. Ik had ook wat vaker controles, omdat de verloskundige merkte dat ik dat nodig had! 

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Vervelend dat je steeds zo in onzekerheid zit. Zelf heb ik maandenlang wat licht bloedverlies gehad - meestal roze afscheiding, een enkele keer wat helderder rood -, maar inmiddels 38 weken zwanger. Elke keer was het even schrikken, maar vaak kon ik ook wel een oorzaak bedenken; seks, harde ontlasting, veel getild etc. Het is allemaal erg goed doorbloed en daardoor heel gevoelig. Dus probeer ook voor jezelf te bedenken of er een oorzaak kan zijn, dat kan helpen. En inderdaad, zodra je dat kleine wezentje begint te voelen wordt je vanzelf wat zekerder.
Veel succes!

Heel herkenbaar. Ik heb wel niet lang moeten wachten om zwanger te raken, maar heb al verschillende MK gehad en ook deze zwangerschap al een aantal keren zwaar bloedverlies gehad. Inmiddels ben ik 23 weken ver. En het is mijn tweede zwangerschap dus ik zou al bepaalde symptomen moeten herkennen als normaal en toch...
Elk wc bezoek is stressvol, elke keer vrees ik voor bloedverlies. Ik voel het soms "lopen" of warm worden in mijn broek en dan kan ik niet snel genoeg op de wc zijn. Al moet ik toegeven (zoals hierboven al gezegd) dat sinds ik mijn klein meisje voel bewegen het een heel pak beter gaat).
Ook als ik last heb van bandenpijn of ik ze een dagje wat minder voel bewegen is het alweer paniek. Bij mijn vorige zwangerschap was ik pas gerust eenmaal ik mijn zoontje in mijn armen had. 
Ik vind het heel moeilijk om te genieten uit schrik dat het toch fout gaat... Maar wat wel lukt, al is het maar een paar minuutjes per dag, is als ik ze voel bewegen daar even bewust van te genieten. Het is echt een heel bijzonder gevoel dat je bijna niet kan omschrijven.
Ik hoop dan ook dat je je kindje snel mag voelen. Dan heb je toch al wat vaker geruststelling en ben je niet volledig afhankelijk van de verloskundige of gyn

Hier nog een lot genoot
Mijn 2e zwangerschap. 1e is een miskraam geworden, deze bij de 11 weken een zware bloeding gehad. En  nu ook... elke keer zo bang. Nu 16 weken + 3 dagen zwanger maar elk bezoekje aan de wc... elk vlekje in me onderbroek.... Ga zo maar door. 
Ben ook heel onzeker gelukkig heb ik een lieve verlos kundige die ik mag bellen en als het kan hartje luisteren. Morgen echo.
Zo bang dat er weer een hematoom zit. 
Liefs

Terug
Bovenaan