zo onzeker

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

Ik heb vanochtend getest en ik ben zwanger echt ongeloofelijk kon gelijk niet meer slapen vanaf 4.45 al wakker en denken aan dingen waaraan ik totaal geen weet van heb.bij';hoelang ben ik nu zwanger vandaag is mijn 39 dag van de laatste ongi dag.reken ik dat dan tot aan me ei sprong of ben ik nu gewoon al 5 weken en 4 dagen hoe zit dit nu ?wanneer moet ik naar de dokter a.s maandag al en moet ik dan weer testen en stuurt hij me dan naar verloskundige.en de laatst vraag wanneer hebben jullie het verteld want ik kan echt niet 3 maanden me mond houden me zusje weet zelfs dat ik een test had gekocht dus als ze vraagt en dan ga ik natuurlijkzo stralen dat ze het gelijk weet.PPPPffffff ongeloofelijk ik zwanger kan er echt niet over uit.groetjes wendy

en oja wanneer ben ik dan ongeveer als alles goed gaat natuurlijk uitgerekend?zo komen er denk nog wel meer vragen van de week sorry.eerst op het zwanger worden forum weet ik eindelijk hoe en wat en nu begin ik weer helemaal overnieuw hi hi hi groetjes wendy

hoi hoi
gefeliciteerd meid met je zwangerschap,spannend he allemaal.
kan me voorstellen dat je niet meer kon slapen hoor,pure opwinding.
wat betrefd de tijd van je zwangerschap moet je uitgaan van de eerste dagvan je laaste menstruatie,je krijgt dus gewoon 2weken kado zeg maar.als je nou de eerste dag van je laatste menstruatie neemt en dan 40weken gaat tellen weet je wanneer je ongeveer bent uitgeteld.
wens je een hele fijne zwangerschap toe.
veel liefs sil

Hallo Wendy,
Gefeliciteerd!!! Ongelovelijk he zwanger zijn....
Je zwangerschap bereken je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus als je nu op de 39ste dag zit ben je 39dagen zwanger. Eigenlijk moet je daarnog 2 weken afhalen, want je eisprong is ongeveer 2 weken na de eerste dag van je laaste menstruatie. Maar dat word niet gedaan....ook door de verloskundigge niet, je krijg die 2 weken gewoon kado. Dit omdat  je wel exact kan weten wanneer je voor het laatste ongesteld was en niet wanneer precies je eisprong was.
Je hoeft niet bij de dokter langs te gaan, het is wel verstandig om de dokter in te lichten (telefonisch) zodat hij er rekening mee kan houden bij het uitschrijven van medicijnen.
De verloskundigge mag jezelf bellen voor een afspraak. Het nummer kun je wel vinden in de gouden gids. Eigenlijk mag je dat meteen maandag al doen, al zijn er heel af en toe verloskundiggepratijken die je niet voor de zoveelste week van de zwangerschap mag bellen..............maar ja daar kom je pas achter als je eerste belt! Beetje raar maar daar moet je je maar niets van aantrekken. Gewoon bellen dus!
Je word bij de dokter of verloskundigge niet opnieuw getest, ze vertrouwen op jou oordeel van je eigen test.
Wanneer je het aan vrienden en famillie wilt vertellen is geheel aan jezelf. Er is voor beide iets  te zeggen. Als je het vertelt en het gaat mis....moet je iedereen weer melden dat je slecht nieuws hebt. maarja aan de andere kant als je het niet vertelt en het gaat mis.........dan snapt niemand je verdriet.
Succes ermee!
Groetjes Lillian

Ps voor je uitrekendatum kun je op heel veel sites kijken ook van predictor enzo. Daarvoor moet je je eerste dag van je laatste menstruatie hebebn, en dan kun je dit in een schema opzoeken.

Hoi meid,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Volgens mij ben je rond 15 november uitgerekend, maar bij de vk krijg je wel een echo om te kijken hoever je precies bent.
De dokter hoef je alleen maar te bellen en je kunt zelf een afspraak maken bij de vk.
Ik heb ook geen 3 maanden gewacht hoor om het te vertellen, mijn vriend heeft gelijk al een goeie vriend van hem opgebeld toen ik hem de test liet zien!! De volgende dag hebben wij het aan zijn ouders verteld en een week later aan mijn ouders. Mijn zusje wist het ookal gelijk, ik ben ook niety iemand die zhaar mond zo lang dicht kan houden!
Het enigste nadeel is als het mis gaat moet je dat ook aan iedreen vertellen.
Heel veel succes met je zwangerschap en geniet ervan!!!

Groetjes Annemiek
26w2d

Hoi,

Wat grappig ik heb zelf ook vorige week een test gedaan en ben net zo blij als jij. Ik ben ook zwanger. Die vragen kan ik me goed voorstellen ook ik moet er weer een beetje in komen.

Hoe voel jij je?? Behalve erg blij natuurlijk.

Gr. Sabine

Terug
Bovenaan