Zo onzeker

Hallo,

Na 2,5 jaar wachten was het dan 1e paasdag zover, ik had een positieve test in m'n handen, ik ben zwanger. Kan het nog nauwelijks geloven. Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik een miskraam gehad. In 2004 (voor de geboorte van m'n dochter) ook al een keer.

Nu ben ik alleen zo ontzettend onzeker en bang dat het weer mis zal gaan. Heb namelijk (bijna) geen verschijnselen. Rond de dag dat ik mocht testen had ik een zwaar gevoel in m'n onderbuik, maar nu niet meer zo. Ook geen zere borsten, niet misselijk......

Herkent iemand dit. Zijn er nog meer meiden die geen verschijnselen hebben de 1e weken van de zwangerschap.

Ik heb pas 4 mei de 1e echo, dus het is echt spannend. Ik hoop zo dat het goed gaat.

Groetjes Wijstje.

Hoi wijstje,

Wat tof dat je na zo'n lange tijd zwanger bent! gefeliciteerd.
ik ben nu denk ik 6 weken zwanger en heb ook heel weinig last. In het begin wat last van een zeurend gevoel in de buik en af en toe wat gammel, niet misselijk. Maar als ik er niet mee bezig ben heb ik helemaal geen klachten. Ik heb ook geen zere borsten, maar ze zeggen ook wel dat als je al een kind hebt, je borsten niet meer zo hoeven uit te rekken dus dat kan het verklaren. Ik zag trouwens vandaag wel dat mijn borsten al zijn gegroeid, ik kon mijn bikini bovenstukje niet goed meer aan
Maar goed, ik heb dus ook weinig klachten en weet dat het per vrouw heel verschillend is. Dus daar kun je eigenlijk geen pijl op trekken. Er zijn echt vrouwen die de hele zwangerschap geen klachten hebben.

Dus, ik hoop dat je er van kan genieten en dat het niet mis zal gaan. Ik ben stiekum ook wel een beetje onzeker, ik heb pas 14 mei mijn echo, dus dat is ook nog even een maand wachten... pff...

groetjes, Emmy

Hoi Wijstje!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Ook nog heel pril dus.  Ik heb 4 dagen voor mijn NOD positief getest. Ik had eerst ook helemaal geen kwaaltjes. Maakte me net als jou heel veel zorgen. Maar...sinds een weekje zijn ze er hoor.....vreselijk moe, misselijk, pijnlijke borsten, slecht slapen en ongelooflijk verstrooid....

Maak je dus maar niet te veel zorgen....
Bovendien HOEF je   natuurlijk ook geen kwaaltjes te krijgen.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook bijna nergens last van. Dit heeft me een prachtige dochter opgeleverd. Mijn tweede zwangerschap was ik supermisselijk. Hierdoor had ik me nergens zorgen over gemaakt. Helaas bij de echo na negen weken bleek er geen hartactie meer te zijn.
Mijn derde zwangerschap was ik ook weer flink misselijk, maar niet zo erg als bij de eerste. Dit is wel goed gegaan. Nu maak ik me ook weer vreselijke zorgen.....
Ik denk dat het er gewoon bij hoort die eerste weken.
Maar ik ben ook blij als ik de eerste echo achter de rug heb.

Probeer ervan te genieten!

Estelle

Hoi Wijstje en de rest,

Ik ben 7 weken zwanger van mijn tweede.
Heb in november een miskraam gehad bij 18 weken, sorry ik wil jullie niet bang maken,
maar ik maak me ook heel veel zorg, ben bang dat het weer zou misgaat.

@Wijstje
Ik had bij de eerste 5 weken geen last van misselijkheid of gevoelig borsten.
Maar nu ben ik heel erg misselijk en moe.

Ik zal zeggen, maak je niet zo veel zorgen want die onzeker heeft iedereen denk ik.

Nou dames zullen we proberen om een beetje van ons zwangerschap te genieten?

Groetjes Fetje

Hoi

Wat fijn voor je dat je zwanger bent, gefeliciteerd!
Het is extra spannend als je al eens eerder heb meegemaakt dat het mis is gegaan.
Die angst zit er gewoon in.
Ik herken het zelf ook.
Ik ben nu 7,5 week zwanger en heb een gezonde zoon en daarna 2x een miskraam gehad
Tijdens die eerste zwangerschap was ik nog onbezorgd, je dacht natuurlijk best wel eraan dat het fout kan gaan maar nu is het heel anders.
Je let veel meer op dingen.
Heb ik zwangerschapsklachten, blijven ze aanwezig en voel ik niks vreemds.
Ik heb vorige week een echo gehad met 6,5 week en die zag er prima uit en dan ben je blij maar tegelijkertijd zegt dit niks want het kan ieder moment fout gaan.
Ik denk dat je pas kan gaan genieten na de spannende 12 weken.
En wat betreft de zwangerschapsklachten. Ik voelde me al snel heel erg moe maar dat ik misselijk werd was pas rond week 6.
Ik herinner me dat het bij mijn eerste zwangerschap voor mijn gevoel erger was.
Dus die klachtjes kunnen heel goed nog komen.
En het kan natuurlijk per zwangerschap ook verschillen.
Meid veel succes met alles!

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat bijna iedereen wel wat onzeker is en dat er dus gewoon bij hoort.

Ik probeer er ook van te genieten, maar dat lukt de ene keer beter dan de andere keer. Morgen over 2 weken (1 mei) heb ik m'n 1e echo, daarna blijft het natuurlijk ook spannend, maar zal wel blij zijn als ik een kloppend hartje zie.

Heel veel succes iedereen en ik hoop dat we elkaar hier nog eens spreken.

Liefs Wijstje.

Terug
Bovenaan