zo opgelucht

Ik heb vanmorgen een goed gesprek op school gehad over nick. En we zijn het erover eens dat Nick nog lekker een jaar langer gaat kleuteren......................en dat voelt als een enorme opluchting.

Nick is een jonge leerling en erg onzeker, daarbij heeft hij een achterstand in de communicatie ( taalbegrip en woordenschat liggen ruim een jaar voor maar zinsbouw en auditief geheugen loopt hij ruime een jaar achter) Dit laatste heb je nodig om goeie zinnen te kunnen maken. Dit is een vervelende combinatie omdat hij doordat hij op taalbegrip voor ligt zo goed door heeft dat hij iets minder goed praat.
Dit is voor een deel aanleg en een deel valt te trainen maar waarschijnlijk blijft hij altijd iets zwakker op taalgebied.
Ik hoop dat als hij straks 1 van de oudsten van de klas is hij wat zekerder gaat worden.

Verder gaan ze hem opgeven voor een speciale training voor kleine kinderen die erg onzeker zijn. Hij gaat daarin op een speelse manier leren op voor zichzelf op te komen en meer zelfvertrouwen te krijgen.

Verder was de juf heel positief over hem, hij was lief, deed goed zijn best en luisterd goed. Ook was hij motorisch wel heel sterk.

Ik was zo opgelucht na dit gesprek dat ik er gewoon even van moest huilen  (gelukkig wel thuis)
Mijn mannetje krijgt lekker de kans om zich te ontwikkelen op zijn eigen manier, en ik weet zeker dat hij er wel komt.

Liefs sandra

Meid wat heerlijk. Kan ie lekker in z'n eigen tempo groot worden.
Fijn toch dat er nog van die lieve juffen zijn die het wel goed voor hebben met je kind.

Kan me voorstellen dat je opgelucht bent.
Je zal zien dat ie over een paar jaar is als elk ander kind.

Liefs,

Tessie

Kan me er alles bij voorstellen. Heb ook wel eens stiekem bedacht hoe dat nou moet met dat kleine ventje van september. Kan ie dat allemaal wel aan straks? Ach, zien we dan wel. In iedere geval hartstikke goed van jullie dat Nick de kans krijgt zich rustig te ontwikkelen. Fijn voor je dat je zo opgelucht bent.  

Wat fijn dat school zo meedenkt! Je hoort soms wel anders. Jij bent zijn mama en jij weet wat het beste is voor jullie zoon! Hij is nog zo jong, lekker dat hij nog een jaartje in de groep mag blijven.
Groetjes, Noor

Fijn dat het allemaal gaat in het belang van Nick.

Hier hebben we een zelfde dilemma.  Bij de 10 min gesprekken over zijn rapport (vorige maand) werd ons verteld dat ze twijfelen of hij naar groep  3 kan.  Thom heeft qua ontwikkeling altijd wat (1/2 jaar tot 3/4 jaar) achter gelopen. Allemaal door de epilepsie.  Al sinds de peuterspeelzaal is hij bijgespijkert door PSZ, logopedie en fysio. Momenteel gaat het heel goed. Hij heeft alleen nog fysio en af en toe extra begeleiding vanuit school.  Maar ws is het  niet genoeg om door te gaan naar groep 3. Ik vond het in eerste instantie jammer. Hij heeft zo hard gewerkt, en krijgt dan niet "de beloning" ervan. Maar voor hem is het idd ook beter als hij nog een jaartje kleutert. Hij loopt ong 1/2 jaar achter. Bij Thom twijfelen ze nog een beetje, omdat hij ineens bezig is met een grote sprong vooruit. Wij hebben ons er echter al bij neergelegt dat hij nog een jaartje bij Juf Marlies blijft. Hij speelt ook leuker met de jongere kinderen (groep 1). En qua motoriek is hij ook minder goed als zijn leeftijdsgenoten. Ja, hij is straks de oudste in de groep. Hij word volgende week al 6. Maar als het beter is voor hem, blijft hij lekker een jaartje langer kleuteren!

En voor jullie Nick geld ook vast dat hij straks beter in zijn vel zit en niet op zijn tenen hoeft te lopen. Dat is ook veel waard!
Groetjes, Cathy

Hoi,hoi, wat fijn dat Nick de ruimte krijgt voor zijn eigen tempo, dat is heel erg belangrijk. Super voor jullie dat de school zo goed met jullie meedenkt, en idd, hij komt er wel..... groetjes Wendy

Nou, inderdaad hoor, geef maar even lekker de tijd. We gaan niet op 5 jarige leeftijd al haasten, daar heeft ie nog z'n leven lang de tijd voor.
En dat iets zwakkere in taal ..... was ook nooit mijn sterkte punt. Hoeft helemaal niet erg te zijn. Als je maar gelooft in jezelf. En dat gaat Nick vast allemaal leren komend jaar.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan