Zo snel alweer?..

A

Anoniem

Guest

Hey meiden,

Ik kom vaak op dit forum en lees regelmatig dat vrouwen na
hun eerste kindje al best wel weer snel zwanger zijn van een
tweede. Dit zie ik ook regelmatig in m'n eigen omgeving.
Nu moet ik er zelf niet aan denken om straks als de kleine er is,
al weer zo snel zwanger te worden. Voor zo'n kindje is dat
natuurlijk heel erg leuk, maar is het nou echt zo lekker om
weer zwanger te zijn als je zo'n kleintje hebt die nog  niet eens
een jaar is?? Ik kan me dat zo moeilijk voorstellen...
Dit komt  misschien ook omdat ik de zwangerschap te rooskleurig
heb voorgesteld, en ik toch best wel behoorlijk last heb van
kwaaltjes. Ik wilde zoooo graag zwanger worden, dacht dat ik dan
9 maanden lang op een roze wolk zou zitten.
Ik kan me wel  voorstellen dat het heel anders is als je
een hele fijne zwangerschap hebt gehad.
Maar zeg nu eens eerlijk, is de 2e zwangerschap veel zwaarder als
je al een kleine in huis hebt lopen??....

xx Syrah (28 wk)

Hoi,
Ik ben momenteel 20 weken zwanger van de 2e. Mijn zoon is ruim 2 jaar als dit kindje wordt geboren.
Mijn eerste zwangerschap ging zonder kwaaltjes...ik genoot er echt van. Ik merk dat deze zwangerschap nu al even zwaarder is. Ik heb weer geen last van kwaaltjes maar ik ben wel vermoeider..misschien omdat ik er al eentje heb rondlopen inderdaad.
Ik pas me zoveel mogelijk aan...en heb het er dik voor over. Ik vraag me af of het echt rustiger is als je 1e kindje al een stuk ouder is. Kinderen hebben altijd aandacht nodig.
Mijn zoontje gaat zelf de trap al op..dat vind ik een voordeel van deze leeftijd maar een nadeel is bijvoorbeeld is dat hij amper meer in de wagen wil zitten als we naar de winkel gaan. Los lopen gaat nog een beetje moeilijk omdat meneer alle kanten uitloopt en overal aan wil zitten.

Ik ben blij dat ik nu in verwachting ben van de 2e. Aan alle leeftijden zitten voor en nadelen denk ik. Lekker doen wat ik zelf wil...en kan.

Hoi Syrah!

Ik heb hetzelfde gevoel als jij hoor! Hoewel ik wel een  hele fijne  eerste zwangerschap heb gehad hoor. Ik had weinig te klagen, alleen aan het einde ging het de verkeerde kant op. Ik hield liters vocht vast en moest uiteindelijk ook in het ziekenhuis bevallen omdat ze bang waren voor een beginnende zwangerschapsvergiftiging. De bevalling heeft uiteindelijk 16 uur geduurd met vanaf het begin om de 5 minuten weeen. Wat een hel! Maar vanaf het moment dat onze zoon was geboren had ik alweer praatjes voor 10, hahaha!
Maar goed, dat terzijde. Ik wist 100% zeker dat ik nog meer kinderen wilde hebben maar het duurde bij mij behoorlijk lang voordat ik eindelijk op het punt kwam van ja, nu wil ik weer. Mika was,  en is nog steeds, een  onwijs druk kind, hij huilde de eerste maanden heel veel en sliep pas na een jaar hele nachten door. En hoewel hij heel snel was met alles, hij liep bijvoorbeeld al voor zijn 1e verjaardag, was ik er nog niet aan toe om aan  een 2e kindje te beginnen.  Maar op een gegeven moment (dat begon toen Mika 1,5 was) ga je er toch steeds meer over na denken en langzaam aan merk je dat je er toch weer aan toe bent. Mika was bijna 2 toen ik weer stopte met de pil maar toen kon het me ook niet snel genoeg gaan. Helaas duurde het deze keer 10 maanden voordat ik weer zwanger werd. Mika is straks ruim 3 jaar als de kleine geboren wordt maar ik ben er nu dan ook echt helemaal aan toe!

Liefs Nicole

Hoi Syrah,

Op de vraag of een tweede zwangerschap zwaarder is als
je er al een rond hebt lopen:
Ik ben nu pas zes weken, en kan daar nog weinig over vertellen,
maar bij m'n eerste zwangerschap ging ik liggen wanneer ik wilde.
Nu sjouw ik mijn dochter nog overal rond (ze is pas 8 maanden),
dus dat lijkt me straks ook wel zwaarder worden.
Ik was in de derde en vierde maand erg misselijk...ben benieuwd hoe
dat nu gaat...
Ik snap best dat jij denkt dat het snel achter elkaar is en ik denk dat
iedereen zo zijn voors en tegens heeft...
Maar als ik me twee van die ukkies voorstel die niet zoveel schelen
lijkt me dat echt fantastisch...

....Tsja, de tijd zal het leren...

Groetjes, Judith

hoi hoi
tuurlijk is een 2e en of volgende zwangerschap zwaarder als je ze zo kort op elkaar hebt,maar een voordeel daarvan is dat je s,middags als de kleintjes slapen zelf ook even kan gaan liggen.zelf ben   ik zwanger van de 5e ,dus ik heb al 4kids in de leeftijden van 8,9,3en 1 jaar en lichamelijk vindt ik het soms best zwaar en ben ik s,avonds ook echt kappot,maar de oudste twee gaan hele dagen naar school en ik ga s,middagsook echt wel even liggen.ze hebben wel heel erg veel aan elkaar als ze zo dicht op elkaar zitten.
liefs sil

Terug
Bovenaan