ZO triest, erg ziek buurmeisje

Dag dames,
moet even iets kwijt heeft niets met de zwangerschap te maken.
Vorig jaar nov. ging mijn buurmeisje (3) voor obstipatie naar het ziekenhuis. Daar bleek ze vlekjes te hebben op haar lever. Na bioptie van de lever bleken het goedaardige cellen te zijn. Alleen vermeerden die zich erg snel en werd er in dec. besloten een deel van haar lever te verwijderen. In totaal 1 kg tumor verwijderd. Alles leek goed te zijn na deze operatie. Het leverdeel werd onderzocht en alleen goedaardige cellen werden gevonden.
In maart een feestje gehad omdat alles goed wa. 2-3 weken later werd ze weer lusteloos, hangerig en huilerig. Dus meteen weer contact opgenomen met het AMC. ze konden meteen komen. Weer werden er vlekjes op delever gevonden. Meteen weer onderzoeken. De cellen groeiden nu wel erg hard en op de verkeerde plaatsen.
2 weken terug heeft mijn buurmeisje een deel van haar vaders lever gekregen. Alles leek goed te gaan. De lever sloeg aan en het ging snel al wat beter met haar. Donderdag kregen ze de uitslag van de autopsie van haar lever en wat blijkt, KANKER. Nu was er 1 geluk bij een ongeluk en dat is dat de lever al verwijderd is. Ze bllijkt een zeldzame vorm van leverkanker te hebben (gehad). Donderdag gaan ze preventief beginnen met chemo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er een hard hoofd in heb. Ze hebben namelijk voor de operatie ook 2 vlekjes op de lever gezien. Ook hier hebben ze een biopt van gemaakt en hebben ze niet bijzonders kunnen zien. maar goed ze hebben het al eerder mis gehad.

Het is zooo erg en zo dubbel. Wij krijgen een kleintje erbij, terwijl er voor hun een grote kans bestaat dat ze er 1 verliezne. Ik schrijf dit nu ook met tranen in de ogen, maar ik moet het gewoon kwijt.

Liefs daniela

Lieve Daniela,

Ik kan me goed voorstellen dat je je hier heel dubbel over voelt!
Ik weet niet hoe goed je contact is met je buren, maar steun ze in hun leed, meer kun je niet doen!
Ik hoop voor haar en haar ouders dat het toch allemaal meevalt en dat de chemo goed zal aanslaan! Met een beetje geluk zijn ze er wel op tijd bij om uitzaaiingen te voorkomen!
Sterkte voor jou, maar ook voor je buren!
Groetjes
Sas

Hai

Het is en blijft een rotziekte, teveel van gezien helaas.
Ik wens hun en jouw veel sterkte in de periode.
Leven is oneeerlijk maar ik hoop dat de chemo aanslaat en positief blijven denken he.

liefs 4 kidz

Vreselijk zeg. Dat is toch je ergste nachtmerrie: dat je kind zo ziek blijkt te zijn. En dat na zulke hoopvolle eerste vooruitzichten.

Goed dat je het van je afschrijft. Het lijkt mij een heel dubbel gevoel voor je. Je kunt helaas niet meer doen dan je buren steunen en evt. als de kans zich voordoet eerlijk zijn over je (schuld)gevoel. Sterkte!

Groetjes Sacha

Mijn buurmeisje is vandaag weer (even) thuis gekomen. Ze heeft de eerste chemo goed doorstaan.
De volgende chemo's mag ze gelukkig in Amsterdam doen. Is toch een stuk dichterbij dan Brussel en een stuk vriendelijker.

Liefs daan

Terug
Bovenaan