Zo trots !!

Net een gesprek gehad met de juf van Jorick zijn klas. Was zo bang dat het niet goed ging, maar het tegendeel is waar. Jorick doet het ontzettend goed. Hij heeft de citotest van groep 1 super goed gemaakt en is daarop besloten ook de toets van groep 2 te laten maken en ook die was goed gemaakt. Jorick mag met zijn 4 jaar naar groep 2 en komt in het zorgteam zodat hij ook extra begeleiding krijgt in de dingen waarin hij goed is.. We wisten al een 1/2 jaar dat hij hoogbegaafd is maar hadden niet verwacht dat het al zo snel tot uiting in de klas zou komen. Maar de juf herkend heel veel in het gedrag van Jorick.. Ben echt heel trots op mijn kleine mannetje, nu is hij wel de jongste in groep 2 maar volgens de juf zou hij het prima aankunnen.....

Groetjes van een super trotse mama !!

Zo Jorick, je gaat als een speer! Goed van je hoor!

En idd fijn dat de school zo oplettend is en de bijbehorende acties onderneemt. Wat voor school is het?

En kom je woensdag ook? Zie topic Sprookjeshof Zuidlaren.

Groetjes,
Ellen

Cito-test??? 1 en 2 ?????? Mijn oren staan even te flapperen....
Maar wat goed van hem zeg! En inderdaad wat een goede manier van de school om daarmee om te gaan. Vaak worden de wat mindere leergierigen goed op gang geholpen zal ik maar zeggen.
Maar mag ik vragen hoe ze een kindje van 3,5 testen op hoogbegaafdheid, of hoe jullie er zelf achter zijn gekomen? Niet dat ik vrees dat Thomas 't heeft, maar gewoon interesse, WHAHHAH!

Kus, Marieke

Even een paar antwoorden.
Ellen, nee wij zijn niet van de partij woensdag... Jorick gaat dan naar school en ik moet nog heel veel dingen voor de vakantie regelen dus dat wordt het hem niet...

En Marieke toen Jorick ongeveer anderhalf jaar was kon hij al flink teuten (geen gebrabbel, maar echte woorden en soms al hele zinnen) Ook kon hij niet met zijn leeftijdsgenootjes uit de voeten. Hij wilde niet in de box zitten op de creche, nee meneer wilde leren lopen, nee niet kruipen, lopen zoals al die andere grote kindjes ook deden (meneer was nog geen 11 mnd en kon al lopen zonder dat hij ooit had gekropen, getijgert ofzo) Na een tijdje kregen ze op de creche speelgoed voor de bso. De kinderen vonden het heel interessant en keken de kat uit de boom, meneer niet hoor die stapte erop af... Een leidster vroeg ons toen om eens een ortopedagoog te bezoeken, nou toen schrok ik wel, want Jorick was gewoon Jorick, zeer gefrustreerd als iets niet lukte maar ontzettend snel in zijn ontwikkeling. Wij hebben hem door de schrik van de creche gehaald en naar een gastouder gedaan omdat wij dachten dat het één op één contact beter voor hem zou zijn. Maar dat was dus ook niet de oplossing. NA een bezoek aan de huisarts hebben we in overleg besloten hem aan te melden bij het GGZ om te onderzoeken of hij ver voor zou zijn. Na een 4tal gesprekken en 1 ochtend testen bleek dat hij niet ver voor was maar dat hij (toen 3jr 8mnd) functioneerde als een kind van de leeftijd 7jr 7mnd. Conclusie hoogbegaafd er zijn toen nog testjes afgenomen voor de kinderen van de leeft 6jr en ouder en daar scoorde hij ook hoog op.

Tja en hoe een moeder het voelt dat er iets anders is dan anders, dat noemt men volgens mij moederinstinct.....

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen uitleggen hoe en wat.

Jolanda

Hallo,

Ik heb je hele verhaal gelezen en heb toch nog een paar vragen.
Mijn dochter Fenne is namelijk naar mijn idee ook nogal vooruit vergeleken bij leeftijdsgenoten. (Ik ben zelf juf en zie dingen waarvan ik denk dat ze niet bij haar leeftijd passen). Met anderhalf sprak ze volledige zinnen en kende ze alle kleuren. Met twee jaar begon ze letters te lezen, kijk mama dat is de x naast luca zijn letter. Op de peuterspeelzaal is ze met 2 jaar en 6 maanden getest.  (3 boekjes in 1 keer) en daar scoorde ze een A op. Ze is erg leergierig en wil alles weten. De peuterspeelzaal zegt dat ze wel bij is, maar kunnen niet aangeven hoe bij. Hihi rare zin.  Na de zomervakantie gaat Fenne naar groep 1 en ik ben benieuwd hoe dat gaat. Jij schreef dat je je zoon hebt laten testen, graag zou ik willen weten waar je dat hebt laten doen en hoeveel dat kostte. En of je dat zelf hebt  moeten betalen.
Ik heb  soms het idee dat men denkt daar heb je weer zo'n ouder die denkt dat haar kind hoogbegaafd is. Daarom twijfelen we al een hele tijd of we nu wel of niet moeten laten testen. Mijn gevoel zegt dat ze best slim is. Maar de vraag is dus hoe slim.

Speelt jouw zoon ook met leeftijdsgenoten of kiest hij voor oudere kinderen?

Het is een lang verhaal, maar ik hoop dat je antwoord kunt geven op mijn vragen.

groetjes agnes

Terug
Bovenaan