Zo vaak ziek

<p>Hai hai,</p><p>mijn kleintje van bijna 9,5maand oud lijkt wel non stop ziek te zijn. Nou weet ik wel dat ze zeggen dat dat vaak is bij kindjes die op het kdv zitten, maar voor mijn gevoel stopt het gewoon niet. Ontstoken ogen, verkouden, de griep, ontstoken ogen, verkouden, de griep en we beginnen nu weer van voren af aan. Is dit ‘normaal’? </p>

Mijn dochter van bijna 7 maanden is alleen nog maar verkouden geweest (en dat ook al maanden geleden), nog nooit griep gehad. Misschien toch eens een keer naar de huisarts om je zorgen te bespreken.

Verkouden zijn en ontstoken ogen reken ik niet als ziek zijn, dat scheelt een hoop. Mijn dochtertje van 9 maanden is 1x echt ziek geweest, buikgriep met spugen en diarree. Valt erg mee, want pas heerste ook waterpokken op haar groep. Haar en 1 andere baby bleef het bespaard. Je doet er vrees ik niets aan.  

Ik heb een dochter van nu 17 maanden en die is haar eerste 14 maanden ontzettend vaak ziek geweest zoveel dat ze er niet goed van groeide omdat ze dan slecht at tijdens der ziek zijn. Ze zeiden dat het eerste jaar gewoon echt weerstand opbouwen is en sommige kindjes hebben er meer last van dan andere. Vanaf de 14 maanden was het ineens over ze is nog wel niet lekker of zomaar 1 dagje ziekjes maar niet meer continue. ?

Ik heb een dochter van 17 maanden en ze is ook echt vaak ziek. De eerste 7 maanden nooit, maar toen begon het.. de hele winter is ze elke 2-3 weken wel een paar dagen ziek geweest. Vooral koorts in combinatie met enorm verkouden zijn. Vorige week weer 2 dagen ziek geweest. Ik weet nu al dat het over een week of 2  weer raak is.. 
Ze gaat ook naar het kinderdagverblijf. Zelf werk ik ook op een kinderdagverblijf, veel kindjes zijn idd vaker ziek/verkouden als ze naar het kinderdagverblijf gaan. Maar ze moeten die weerstand ook opbouwen, dus het is ook goed!
Toch zijn er ook kindjes die nooit ziek zijn, dus het ligt ook aan je kind..  niks aan te doen!

Maar heeft je kindje écht griep? Echte griep is heel heftig, daar zijn ze weken ziek van.. 
Of is hij gewoon vaak verkouden, koortsig en na een dag of 2-3 weer opgeknapt? Dan is hij ook wel ziek, maar dat is wat anders dan griep..

Terug
Bovenaan