zo vaak ziek

Mijn dochtertje van tien maanden heeft elke keer wel wat. Nu is het weer spugen en diaree, dan weer super verkouden en een lage luchtweg infectie. Elke maand is het wel een keer raak dat ik of mijn man thuis moeten blijven omdat ze niet naar de opvang kan. Ik hoor dan om me heen mensen die zeggen, mijn kind is nooit ziek. Het is toch normaal dat zo'n kleintje vaak ziek is. Het is de enige manier om weerstand op te bouwen?
groetjes Eva

hoi

Wat vervelend zeg dat ze zo vaak ziek is.
Maar je hebt wel gelijk dat ze sneller ziek zijn maar ja ze nemen ook van alles mee en ze moeten toch op de een of andere manier weerstand opbouwen. En als ze naar een dagverblijf gaan dan nemen ze alle virusen mee. De een is er echter wel sneller bevattelijk voor dan de ander. Maar op een gegeven moment wordt het vanzelf minder
succes
groetjes auriske

Hi,

Tom is een bikkel, maar hij heeft ook elke keer wat...
Verkouden, hoesten, snotterig, oor ontsteking, bij holte ontsteking, en sinds vorige week heeft hij een pufje van de huisarts mee gekregen waarvoor ik do- weer op controle met hem moet.

Ook heeft hij goed last als zijn tandjes doorkomen.. goed ziek is ie dan, koorts, snotterig, kontje kapot.

Altijd wat hier, maar buiten die tandjes, is het denk ik wel de creche wat de oorzaak van dit alles is. Kunnen zij ook niets aan doen, maar als er 1 daar verkouden is, heeft de andere het zo binnen.

Denk niet dat je er veel aan kan doen, meer dan gezond eten en voldoende daglicht.

Nens

Hoi Eva,

Vervelend he als je kleine zo vaak ziek is.
Ik zit ook gemiddeld 1 x per maand met mijn kleine meid in het ziekenhuis omdat ze wat heeft. En de dokter weet het dan niet. Ze heeft in haar korte leven ook al 3 x in het ziekenhuis gelegen en ze is pas 7,5 maand.
Maar ik vroeg laatst eens aan de kinderarts waarom het kan dat Kyra zo vaak ziek is.
Hij gaf als antwoord: Kinderen van haar leeftijd hebben gemiddeld eens per maand een ontsteking of wat dan ook. Zeker in de wintermaanden. Het is maar net of ze de weerstand er voor hebben om er tegen te vechten en hoe ziek ze dan worden.
Duidelijk antwoord vond ik, met zeker een kern van waarheid.

Het is nu twee weken geleden dat Kyra een luchtweginfectie had..... Ben benieuwd hoe lang ik nog weg kan blijven uit het ziekenhuis.......

Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt!

Groetjes,

Frieda

Mijn zoon is ook redelijk vaak ziek, en steekt ons dan meestal aan, om gek van te worden soms! Het lijkt ook wel alsof, wanneer hij met zijn tandjes bezig is, zijn weerstand gewoon minder wordt en dat hij dan opeens ziek wordt. Hij heeft nu een dubbele oorontsteking en daardoor meteen ontstoken ogen en om het af te maken heeft meneer diarree (heeeeeleeee vieze gele luiers).
Hij krijgt nu antibiotica maar eigenlijk heb ik dat liever niet, maarja ik wil ook dat hij beter wordt en dat hij geen pijn heeft.
Ondertussen moeten we regelmatig naar het ziekenhuis voor zijn rugafwijking dus we dokteren wat af zo.

Over die luiers gesproken... Mijn zoon wacht soms gewoon af tot hij bij mama op schoot zit voordat hij begint te poepen. Doen die van jullie dat ook wel eens? Mijn man denkt dat het komt omdat hij lekker ontspant als ie tegen mama aanzit maar het blijft wel raar, toch?

Groetjes
Yvon

Terug
Bovenaan