Zo veel ontlasting....

Hallo,
mijn zoon is net een jaar geworden. Hij heeft altijd al goed kunnen drukken maar ik vraag me af of het normaal is. Soms denk ik weleens of hij niet iets van een (lichte) darmziekte heeft ofzoiets. Hij heeft gemakkelijk 5 vieze luiers per dag. Met name 's ochtends en na het avondeten een keer. Gelukkig geen last van uitslag en bij rode billen smeren we meteen sudocrem.
Hij reageert erg op banaan. Dit laxeert enorm. Ik vermoed dat hij ook erg reageert op bloemkool. Hij slaapt dan 's nachts minder goed. Hij krijgt ook 's ochtends pap en 's middags bruine boterham. Zal ik eens proberen om met de pap te stoppen? Of roosvicee stop proberen? Het geeft niet dat hij zoveel drukt (beter zo als verstopt of harde ontlasting) maar het lijkt me dat hij last van zijn buikje heeft. Soms is hij in de nacht erg onrustig en slaapt minder goed.
Iemand ervaring??
Groetjes, Lianne
 
Wij hebben dit ook een poosje gehad. Ik ben juist gestopt met roosvice omdat dit meestal laxeerend werkt. Bij onze zoon is het vanzelf overgegaan.

Sterkte!

Groetjes,

Miriam
 
Mijn dochtertje heeft wel 8 poepluiers op een dag, niet altijd maar kan er ook ECHT wat van! Ik gebruik regelmatig roosvicee stop en dagelijks 1 witte soepstengel om de poep vaster te krijgen en dat helpt wel. Ons dochtertje heeft dit al heel wat maanden en naar mijn idee heeft het toch met tandjes en kiezen te maken. In haar geval waren haar billen ook steeds ernstig kapot en ben ik na lang zoeken en proberen erachter dat alleen zinkolie helpt bij haar.

Voeding aanpassen helpt enorm. In ons geval geen zuur fruit, oppassen met kool en teveel GRANEN! brood en pap ... Als jij denkt dat banaan laxeert dan zou ik het zeker even opzij laten, kijken hoe je zoontje hier op reageert. Het is even zoeken naar een balans.

Ieder kind is weer verschillend dus voorzichtig uitproberen. Ook gewoon brood ipv volkoren ...

Pap gebruiken we niet, ook geen appelsap ... echt funest.

Succes! Gr Esther
 
Vezels zijn juist goed! Ze binden de ontlasting.... als ze geen vezels binnenkrijgen kunnen ze diarree of verstopping krijgen. Vezels laxeren NIET, maar zorgen voor een normale dikte van ontlasting (moet je dit horen HAHA!) Teveel vezels geven verstopping (en geen diarree) mits je daarbij goed te drinken geeft!
Dus niet stoppen! Ik zou eerder iets extra's geven!
Ik herken het probleem wel! Loïs heeft het ook een tijdje gehad.... maar die had echt dunne luiers. De darmen waren uit balans door het nieuwe eten en ze kreeg tandjes! Ik ben toen met Chamodent van VSM begonnen en dat hielp goed.
Probeer te bedenken wat laxerend is voor je kindje. Bruine bonen en (bloem)kool werken wel op de darmen, dus laat dat even staan. Van banaan hoor je vaak dat het juist verstopt.... dus dat vind ik heel bijzonder. Je kindje reageert heel snel op pitjes dus (banaan heeft maar weinig pitjes). Geef dus geen fruit met pitjes.

En verder.... het gaat vanzelf weer over. Zo lang hij er niet teveel last van heeft gewoon accepteren.... he hoort erbij...
 
Bloempje27 ... wij hebben in overleg met de arts juist minder vezels gegeven. Dus niet stoppen maar minderen. Ondanks ze 5 grote bekers 210 cc weg dronk elke dag. Door 1 witte boterham te geven, kreeg de ontlasting weer een normale dikte.

Het gaat inderdaad vanzelf over maar het kan lang duren. Hier hebben we er al 7 maanden zo nu en dan last van, in het begin vooral heel veel, dan zoek je nog naar welk eten wel/niet, wat laxerend werkt, niet en nu ze wat ouder wordt en meer voedsel kan verdragen/verteren wordt het minder. Ze kan een dag hebben van veel dunne ontlasting tot de volgende dag gewone dikte.

Ja hoor, accepteren ...
 
klinkt heel erg bekend!
onze stinkmuis redt ook met gemak de 5 a 6 luiers op een dag.
maar ja hij is dan ook volop bezig met tandjes..
gelukkig minimaal rode billen en hij poept bijna nooit snachts dus hij ligt er niet te lang in.

het maakt niet uit of wel of geen fruit enz, het verandert niks bij hem.
hoewel ik wel met Bloempje eens ben dat Chamodent helpt.
eerst alleen voor het pijnlijke tandvlees maar als de poep de luiers uit loopt helpen een paar druppels prima~.
succes
 
Terug
Bovenaan