zo veel vragen.

wij willen een driewieler kinderwagen. we gaan namelijk altijd veel naar vlieland en wandelen daar erg veel op het strand en bos en noem maar op. nu willen we 1 die je eerst kan gebruiken als de baby nog klein is, dus ligt en later de bak kunnen vervangen door een zitding er op te zetten. nu zagen we dat een quinny wel goed zijn, maar wie weet een beetje hoe dit allemaal zit. is een 3 wieler of 4 handiger?

kraamhulp moet je van te voren al regelen, maar moet ik dan gewoon de goudengids erbij pakken en bellen of kan ik wachten tot ik 10 weken ben en naar de verloskundige mag en het aan haar vragen. (of ben ik dan te laat)

verder weten we nog helemaal niet of we kinderopvang, gastouder of misschien wel mensen die in de buurt wonen en zwanger zijn iets samen mee regelen. aaaaaaaaaaaaaaaaaarhg. ik wordt gek van al die dingen.
ik heb zelf steeds zoiets van ach dat komt wel, maar als ik dat allemaal zo lees moet ik dus nu al opschieten.....

 
Hoi Jarnos,

Wij hebben zo'n driewieler waar jij het over hebt. Een heerlijk ding en lekker wendbaar. Wij wonen vlak bij het strand en daarvoo hadden wij een wat sportiever model kinderwagen genomen van X-adventure. Maar jammergenoeg loopt dat toch niet echt lekker door het zand.
Dicht bij het water gaat de wagen prima, maar verder duw je je echt helemaal suf. Wij hebben het geluk dat we ook nog een soort boulevard in de buurt hebben..daar wandelen we nu.

Voor je kraamzorg moet je eerst je verzekering bellen. Ik ben bij twee verschillende maatschappijen verzekerd geweest en beide keren regelden ze het voor ons. Je moet je vaak wel voor de twintigste week opgeven bij je verzekering anders heb je kans dat de kraamzorg jou niet meer kan helpen. (Er zijn ook zoveel vrouwen zwanger).

Over opvang weet ik helemaal niets. Mijn man en ik zijn allebei een paar dagen thuis en dat is toch wel de perfecte oplossing. Maar ja, we hebben ook wel geluk dat we niet allebei hoeven te werken.

Succes bij alles!

Groetjes
 
Hoi,

Ik ben me ook al aan het verdiepen in de kinderwagens (ben nu 17 weken) en zie door de bomen het bos niet meer. Advies gevraagd aan een vriendin en heb wat tips:
- bedenk wat je ermee  wilt doen
- ruig terrein, banden op lucht onmisbaar, mul zand (of strand) is het handig om een zwenkwiel vast te kunnen zetten (zijn er maar een paar die dat kunnen, ik geloof het merk waar jij het al over had)
verder zou ik me eens laten voorlichten in een babyzaak, ga ik volgende week doen.

Kraamhulp is zo geregeld, een telefoontje naar je zorgverzekeraar en je hoort wat je verder moet doen. Ik ben bij Amicon en was met dat ene telefoontje klaar. Dit heb ik met 8 weken al gedaan.

groetjes, Jootje
 
ik heb vandaag ook de kraamzorg gebeld. ik moet 3,50 eigen bijdrage per uur betalen. dat loopt dan best wel op. hoe lang blijft zo iemand dan? oooh t kost wel wat allemaal hoor. enne ja dat wist ik van te voren en geeft ook niet, maar ff zeuren hoort erbij.hihi.
 
Hoi Jarnos

Als je aanvullend bent verzekerd kun je de rekening van de kraamzorg indienen dan krijg je de kosten terug van je ziekenfonds, teminste bij mij verzekering wel

o,ja je mag wel makreel eten ,het gaat eerder om gerookte zalm.Anders haal je gerookte makreel bij de visboer

groetjes monique
 
Hoi Jarnos.
Ik weet niet hoe het in jou woonplaats is maar ik heb me pas aangemeld met 16 weken omdat ik het toen pas wist en wist wat ik moest gaan regelen en dat ging ook goed. Ik kreeg van mijn vk te horen dat ze met een bepaalde kraamzorgbedrijf (ofzo) samenwerkte en dat ze die mensen dus goed kennen en aanraden, dus heb ik daarvoor gekozen en dat ook aangegeven bij mijn verzekering.
Maar je moet wel even checken bij je verzekering of dat ze die instelling waar jij voor kiest in hun samenwerkingsverband hebben zitten anders kan het zijn dat ze het niet vergoeden.
En als je aanvullend bent verzekerd bij een achmea bedrijf kun je je gelijk aanmelden voor een geratis kraampakket ook erg handig.
Groetjes TIna
 
na nog wat navraag moet ik dus idd 3.50 betalen. met 6 maanden krijg ik een kraampakket en daar zit een kaartje in die ik na de geboorte moet sturen. dan ontvang ik 70euro retour.

ik heb van de zf 3 nr gekregen die ik kon bellen. ik moet dan aan de vk vragen welke zij het best vind en kijken wie er het bets bij ons past. ze hoeft voor mij niet lang te komen.....(zeg ik nu).
heb veel meer zin (Nu al) om met zn 3en te zijn. zo lang zal ze toch ook niet blijven..
 
zoveel vragen, maar zo herkenbaar...
Wij hebben de Queeny Speedi, een driewieler gekocht, net als vrienden van ons. Wij zijn allevier ook wad-liefhebbers. Op zich is dit een zeer geschikte wagen voor het Vlielandse land; neemt hobbeltjes soepel en loopt lekker.  Maar eigenlijk is geen enkele wagen echt bestand tegen het geweld van zout en zand, net zomin als fietsen. Soms kun je van die grote "rolstoelen" op het strand huren, met van die hele grote gele luchtbanden.

de kraamhulp kun je best aan je   VK vragen, die heeft over het algemeen wel lijstjes en ervaring met de verschillende organisaties. En je moet het wel op tijd regelen, maar zo heel vroeg hoeft het nu ook weer niet allemaal in kannen en kruiken te zijn.

En ook de opvang moet je wel op tijd regelen, maar het hoeft echt niet rond te zijn voor de 4' maand. De opvangorganisaties doen vaak pas en intake als je ongeveer 7 maanden bent, dus dan is er nog alle tijd voor je om het te regelen. Wij hebben overigens voor gastouderopvang gekozen, vanwege de kleinschaligheid. Vrienden van ons hebben er goede ervaringen mee, dus ik hoop wij straks ook. Maar ons kleintje is nog niet eens geboren...

Succes met alle regel-zaken!
Groetjes
greet
 
Terug
Bovenaan