Zo vreselijk moe

Hoi meiden,

Ff klagen hoor. Vandaag bij de gyn geweest en alles was gelukkig goed. Ben nu 17 weken zwanger maar de vermoeidheid blijft. Net 6 weken vakantie gehad, maar 2 dagen gewerkt (donderdag en vrijdag dus weer een paar dagen vrij achter de rug) maar ik kan niet zeggen dat ik uitgerust ben. Als ik alleen maar denk aan alle afspraken die ik de komende weken heb vanwege de zwangerschap (gyn, bloed prikken, hematoloog, anesthesist en echoscopist in 3 weken tijd) word ik al moe, daarnaast nog allerlei verjaardagen, drukte op mn werk rondom sinterklaasvoorbereidingen en extra scholing + een rondlopende peuter die niet altijd wil slapen maar het wel hard nodig heeft, weet ik niet hoe ik dit tot februari moet gaan trekken en word ik alleen maar moeier. ppfff iemand tips hoe ik me iets fitter kan gaan voelen?
 
Gewoon afentoe toegeven aan je vermoeidheid. Probeer smiddags te slapen of vroeg naar bed te gaan. Werkte bij mij goed! Lag soms al om half tien. Ik kan je zeggen zo tegen de tijd dat ik 20 weken was,werd t minder en voelde ik me ook fitter. Echt je moet naar je lichaam luisteren hoor :) Hoe lastig dat ook is! Vooral als je nog zo'n eigenwijs peutertje hebt lopen :) Die had ik dan weer niet..Sterkte!
 
Oh erg herkenbaar. Vond mijn tweede zwangerschap ook heel erg vermoeiend (ben nu zwanger vd 3de). Had toen ook een dreumes rondlopen.

Mijn tips:
Geef idd toe aan je vermoeidheid, ga vroeg naar bed en als je kleine slaapt ga dan ook even liggen en doe een powernap (ken je dat?)

Zeg nee tegen dingen. Je kan niet alles doen en dat hoeft ook niet. Mensen snappen heus wel dat je moe bent. En wees ook minder perfectionistisch naar jezelf. Is moeilijk...ik weet t maar je gaat er niet dood aan!

Plan dingen (en je rust momenten).
Dus als je bv op zaterdag een verjaardag hebt waar je echt naar toe moet. Blok dan zondag in je agenda, zodat je die dag niks hoeft.

Vraag hulp. Misschien kan je dreumes een middag naar oma? Of naar de crèche terwijl jij vrij neemt en iets leuks gaat doen.
Tijd voor jezelf is niet egoïstisch maar juist ook goed voor je kleine, want daar na kan je er weer even tegen.

Luister goed naar je lijf. Blijf je moe bespreek dit dan met je Verloskundige.

En als laatste accepteer dat je moe bent!! Het is ook gewoon doodvermoeiend en ik zal eerlijk zijn....dat blijft de eerste jaren met twee kleintjes ook nog zo.

Het is niet erg. Het is normaal dat je je zo voelt!!!

Sterkte en hou vol.

Je kunt het!!

Liefs mama3007

 
Thanks meiden. Vannacht weer een nachtje beetje normaal geslapen en dat scheelt wel.
Zodra mn dochter slaapt ga ik idd ook even liggen of ik ga op de bank liggen als ze aan het spelen is, ze vermaakt zich toch wel met der poppen (meestal dan). Maar al die afspraken in het zh, ppfff.....
Heb ook een nacht samen met mn man geboekt, dochter lief gaat dan 2 nachten naar opa en oma dus heb ik even tijd voor mezelf en alles in mijn tempo doen.
En we werken maar even naar de herfstvakantie toe. nog 5 weken!
 
Slik je ook floradix? Dit helpt enorm bij vermoeidheid, door mijn fibromyalgie is mijn energieniveau vaak erg laag. Floradix helpt bij mij heel goed! Vraag wel even aan je VK of dit tijdens je zwangerschap mag, maar volgens mij wel. Is echt het proberen waard!
 
FJA85: ik slik geen floradix, heb altijd veel moeite met het innemen van tabletten (krijg ik niet weg). Probeer nu 2x per dag fruit te eten en rust te pakken, alleen wil dat niet zo vlotten. Nja we gaan gewoon op tijd naar bed
 
Terug
Bovenaan