Zo ziek als een hond en druk op mijn werk. Wat moet ik doen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Joepie, wonder boven wonder ben ik  nu 8 weken zwanger. Helaas ben ik  de laatste dagen  zo ziek als een hond. Een grieperig gevoel, moe en heel erg misselijk. Als ik maar wat doe dan voel ik me zo naar.
Nu is het probleem dat ik juist nu op mijn werk DE drukste en stressvollste periode van het jaar krijg. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Er wordt veel van mij verwacht. Het worden lange dagen werken met veel gesjauw,  weinig eten en  drinken  en verkopen verkopen  (beurs). Ik zie er zo tegen op. Bovendien heb ik al twee miskramen gehad en de angst zit nog behoorlijk in mijn benen.
Wie kan mij een goed advies geven? Help!
Groetjes Tetje/42 jaar

Nou,ik wist het wel.Ik nam geen risico en meldde me gewoon ziek.Gezien je voorgeschiedenis is het mischien verstandiger het kalmpjes aan te doen.Bij mij is het precies zo.Een hoop stress en hoge werkdruk.Ik heb er veel moeite voor moeite moeten doen om zwanger te raken(ben nu 6 weken),dus ze kunnen me allemaal wat,dit is voor mij het belangrijkste.
Succes!
groetjes Palino

Hoi Palino,

Dank je voor je reactie! Jouw reactie is voor mij een hart onder de riem, die ik zo nodig heb. Je heb gelijk. Ik ga het waarschijnlijk ook niet doen. Had nooit verwacht dat ik de kans zou krijgen om nog zwanger te raken. Dus  dan scheelt het de zaak maar omzet, pech! Maar heb nog wel de overtuiging van  mijn  huisarts nodig om het  op mijn werk te durven zeggen.  
Gefeliciteerd meid! Wat fijn he? Loop jij ook de hele tijd rond van wauw wat overkomt mij nou?  En voel je je goed?
Groetjes van Tetje

Hoi!

je zou geen overtuiging van de huisarts nodig moeten hebben hoor! Jouw mama-instinct zegt het nu toch eigenlijk al? Ik ben niet lekker en het voelt niet goed als ik die drukke dagen in ga.... En met je voorgeschiedenis zou ik het wel weten: Baas, helaas maar ik ben er niet bij! Mijn kindje gaat voor het werk! succes ermee!

-X- marieke

Hoi,

Ik zit momenteel ook ziek (van de zwangerschap) thuis van werk en voel me er ook vreselijk bij! Maar het is niet anders. Ik voel me zo slap als een dweil, heb geen puf, ben net weer een dagje niet misselijk (met overgeven).. en moet gewoon nu wel voor mezelf kiezen. Ik kan niks! Ik houdt het voorlopig maar op buikgriep naar het werk toe. Ik hoop dat je je snel weer wat fitter zult voelen. Meldt je ziek meid!

Groetjes, Floor.
(9 wkn)

Soms is je persoonlijke leven even belangrijker dan je carriere dit lijkt me duidelijk zo'n moment, ik heb eigen bedrijf en ook niet altijd makkelijk maar ik regel het wel zo dat ik rustig aan kan doen (een goede baas kan immers goed plannen en delegeren haha)

Gewoon aangeven hoe het zit (van mijn part gewoon eerlijk zijn) ik denk dat ze zeker begrip zullen hebben als je al meerdere miskramen gehad hebt en je nu gewoon het zekere voor het onzekere wilt nemen, als baan zijnde waardeer ik eerlijkheid heel erg en zie ik dat liever als een "gewone" ziekmelding.

Hoi Tetje,
Ik ben bij de verloskundige geweest en ben ook allemaal misselijk, spugen en moe ook doordat ik 's nachts  slecht slaap. Zei zij dat het beter was dat ik voor 50 % in de ziektewet ging tot de 16e week, omdat ik niet toekwam aan mijn rust (werk in de zorg) en het na die weken wel beter zal gaan. Mijn leidinggevende vond dat geen probleem.
Je moet echt luisteren naar je lichaam hoor!! Bel anders met de verloskundige.
Groetjes

hey

ik had het zelfde voelde me ook niet goed
was duf en iedere keer duizelig kon amper staan
maar ging toch werken totdat ik op me werk op het punt stond om te gaan flauwvallen
ik zit nu bijna 2 weken thuis omdat ik bijna niks meer kan
ook thuis moet ik alles in stappen doen
ik ben iedere keer heel duizelig de hele dag door maar ze kunnen niks vinden
me bloeddruk is goed en me suiker ook
hoop dat ik me gauw weer beter voel en dat ik weer gewoon kan werken

groetjes amanda 12w en 5d

Terug
Bovenaan