Zo ziek

Hoi dames,

Ik ben nu al sinds 3 weken zwangerschap echt ziek, ben nu ruim 7 weken zwanger. Hou nauwelijks eten binnen, moet dus zo'n beetje na alles wat ik eet overgeven en ben heeel erg moe.
Ik sta 3 dagen in de week voor de klas (middelbare school), maar trek het nu echt even niet meer. Ik durf me eigenlijk niet ziek te melden.
Hebben jullie tips voor me?? Op deze mannier heb ik niet eens fut om voor mn zoontje te zorgen (8 maanden).

Liefs Jen

Helaas weinig tips. Je lichaam reageert momenteel op deze manier op je zwangerschap, erg vervelend.

Om de misselijkheid tegen te gaan kun je het beste proberen om meerdere keren licht en kleine beetjes te eten. En rusten, maar dat wordt nu juist een probleem, als ik je verhaal zo lees.

Heel veel sterkte hoor!

Groetjes, Marisa

Hallo Jen,

gelukkig heb ik er (bijna) geen last van gehad, misselijkheid. De hele zwangerschap ben ik maar 3 dagen misselijk geweest en achteraf gezien zou dat ook gewoon een buikgriep geweest kunnen zijn.

Maar in die 3 dagen hield ik ook niets binnen. Zelfs geen drinken. Een glas water erin en nog geen 10 minuten erna kwam het er weer uit. We hebben wel nog gelachen om de soep. Lekker kippensoep gegeten en een kwatier later kwam het eruit. Omdat ik het niet red om naar de wc of zo te rennen had ik een emmer naast me staan. Dus de soep kwam eruit en aan de buitenkant van de emmer voelde je dat de soep nog steeds warm was. Dus ik zei : soeppie ??? Was wel even leuk.

Maar na 3 dagen was ik het al beu. Dus dokter gebeld. Verteld dat ik zwanger was. Kreeg meteen zetpillen. Inbrengen, half uur wachten en alles weer rustig voor een paar uur. Ik kon zelfs weer wat drinken en eten. Heb het 2 dagen gered met die zetpillen en daarna was het over. Maar of het over gaat, ligt aan jezelf. Zoals ik al zei, het kon best zijn dat ik gewoon buikgriep had en die zetpillen dus niet echt werken bij zwangerschaps misselijkheid. Maar je kan het altijd proberen.
Geen idee meer hoe die zetpillen heten, maar bel naar de dokter en vraag om iets. Krijg je vast wel.

Veel sterkte.
Groetjes Jeanine

Hoi Jen,

Ik had in mijn eerste zwangerschap ook dat ik de hele dag moest overgeven. Na drie dagen de huisarts gebeld, en die schreef mij emesafene tabletjes voor (die zijn er volgens mij ook in zetpilvorm). Die nam ik in, na een uur was de misselijkheid weg. En die bleef weg.  
Aan het begin van deze  tweede zwangerschap was ik weer heel misselijk. Dezelfde pilletjes gekregen, werkte weer super. Ik gebruikte  ongeveer 4 weken  2 tabletjes per dag (1 smorgens en 1 savonds), nu neem ik alleen 's avonds nog eentje in, en dat is genoeg voor de hele dag. Binnenkort stop ik helemaal. Ben nu bijna 12 weken, dus moet kunnen hoop ik.

Hoop dat je er wat aan hebt. Voor mij was het een uitkomst maar werkt niet bij iedereen. Je moet ze halen op recept.

Groetjes, Emmy

jen, o wat balen voor je!!!
Inderdaad bestaan er medicijnen tegen misselijkheid bij zwangerschap.
Die moet je specifiek bij je huisarts vragen.
sowieso lijkt het me slim met je huisarts te overleggen.
Als je letterlijk niets binnenhoudt...
Zwangerschapsbraken kan soms zo erg zijn dat je aan het infuus moet.
Hopelijk niet voor jou, hoor!
Pfffff, balen zeg. Hoop dat je je snel weer goed voelt....

Edith

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt en eigenlijk gaat het nu pas (12 weken) langzaam beter. Ik heb wel wat tips die bij mij redelijk werkte, misschien heb je er wat aan.

- Eet ieder uur iets kleins, boterham, sultana, appel, yoghurt met cruesli  etc.
- Neem als je je echt misselijk voelt, vóór het avond eten een rennie, dan kun je iets meer eten dan als je dat niet doet. Ga vooral ook geen normale portie naar binnen werken, want dat kwam er bij mij altijd weer uit.
- Een pepermuntje heltp ook wel.
- Vraag je partner of 's morgens voordat je uit bed komt een kopje thee en bescuitje te brengen, blijf daarna nog even liggen, dan gaat het ook een stuk beter.
- En neem de rust die je nodig hebt. Juist als je wat rustiger aan doet, gaat het stukken beter.

Ik wens je heel veel sterkte!

Hoi dames,

Bedankt voor al jullie tips!!

Heb me vandaag toch maar ziekgemeld op mn werk. Ben naar de huisarts geweest en die heeft me tabletjes voorgeschreven. Helaas houd het wel in dat ik morgen ook niet naar mn werk kan, want je mag in ieder geval de eerste 3 dagen niet autorijden.

Rustig aandoen is hier inderdaad niet echt een optie, met een 8 maanden oud mannetje en allebei werkend is dat toch lastig. Zeker blijven liggen na het eten als je om 7 uur van huis moet. Is erg lastig, of ik moet om 5 uur gaan ontbijten ;)

Het eten van kleine beetjes heb ik ook al geprobeerd, ieder biscuitje komt eruit.

Nou, hoop dat ik snel weer beter ben door de pilletjes!!

Liefs Jen

Terug
Bovenaan