Zoals voorspeld...........we hebben een bilschuiver!!!

Ik had al zo'n vermoeden. Siebe heeft zich tot op heden nog niet omgerold als ie op de grond ligt, niet op zijn buik en niet op zijn rug. Als het al gebeurde was het meer per ongeluk. Het liggen was hij al snel beu en sinds een week of 2 zit hij goed stevig en durf ik hem zo los in de kamer ergens neer te zetten, zonder dat hij met zijn rugje ergens tegenaan zit. Als ik hem al ergens neer wil leggen is het meteen protesteren. Alsof ie wil zeggen: "Hé mama, liggen is voor baby's hoor!" Het is dus niet anders dan zitten voor hem. Zitten in de box, zitten op de grond, zitten in de kinderstoel, maar ook zitten in de stoel van Merijn als ie tegen de salontafel geschoven staat.

Sinds vandaag echter maakt hij zowaar progressie!! Hij  schuift al wippend op zijn billen vooruit. Zo grappig om te zien. En als hij ergens naar toe is geschoven zoals bv vanochtend het traphekje tussen de keuken en de kamer, zit hij bewegingen te maken alsof hij zich op wil gaan trekken.

Dus hier geen buikschuiver, kruiper of omroller maar een heuse BILLENSCHUIVER!!!

Groetjes Fonske.

Leuk zeg zo'n billenschuiver in huis, ik zou er een doekje onder doen dan heb je meteen de vloer schoon.

Hier nog geen teken van tijgeren,kruipen of bilschuiven, maar ja komt vanzelf.

groetjes sandra

Ja die heb je er ook bij.
Vriendin van mij heeft ook een billenschuiver maar die werd door cb op aan gedrongen dat ze haar kindje naar de fysiotherapie zou doen om    te leren kruipen. Iets met verbinding rechter en linkerhersenhelft....daarom moest ze het leren.

Grappig om te zien denk ik.

En over dat verwijzen naar de fysio een stukje achtergrondinfo:

Kruipen is de eerste kruisbeweging die kinderen leren. Als ze dat overslaan dan kan een kindje later problemen krijgen met de volgende kruisbeweging: schrijven. Ze kunnen als het ware wat onhandig zijn.
Het komt dan ook  voor dat lagere school kids die erg slecht schrijven naar de fysio of ergotherapie gaan om de grove motoriek te oefenen. Vraag is dan wel of je dat moet afwachten of dat ze allemaal rond hun 1e jaar naar de fysio moeten. Billenschuiven komt veel voor en  het is echt niet zo dat alle billenschuivers later moeite met schrijven krijgen.

Maar als een kindje echt onhandig is, niet weet wat ie met zijn lijf aan moet in bepaalde houdingen en/of niet gaat optrekken en lopen dan kan fysio wel een steuntje in de rug zijn.

Fonske, dit is zeker niet bedoeld om jou naar de fysio te laten gaan, maar echt gewoon als info. Ongetwijfeld zullen er hier nog meer kindjes billenschuivers worden!

groetjes, Diane

Terug
Bovenaan