<p>Hallo allemaal,</p><p>26 weken geleden raakte ik zwanger door een foutje. Eigen schuld, hoeven we verder geen woorden aan vuil te maken.</p><p>Mijn vriend en ik hebben er goed over nagedacht en besloten de baby te houden. Dit moest alleen allemaal vrij snel. Ik ben iemand die veel nadenkt en alle mogelijke scenario's afloopt en oplossingen/reacties op bedenkt en aan de hand daarvan keuzes maakt, maar daar was nu geen tijd voor.</p><p>Ik heb mezelf nooit als moeder gezien. Ik zie het nog steeds niet. Ik voel de baby in mijn buik, maar ik heb er geen idee bij. Ik kan me totaal niet voorstellen hoe een leven met een baby eruit zou kunnen zien, heb ook geen vrienden of familie met babies in mijn directe omgeving. Ik heb dus een beetje het idee dat ik in een gat terecht kom. Genieten van de zwangerschap doe ik ook niet. Ik word er niet ongelukkig van, maar ook zeker niet gelukkig. Dat alle andere mensen er enthousiaster en blijer over zijn dan ik, maakt het niet echt makkelijker.</p><p>Ik probeer er zo open mogelijk over te zijn met iedereen, vooral over het feit dat ik zwanger zijn niet leuk vind, maar hoewel de meeste mensen daar geen onbegrip voor tonen, snappen ze het toch niet helemaal.</p><p>Ik heb al afspraken bij een psycholoog (ter geruststelling: ik ben niet depressief
) waar ik heel blij mee ben, maar ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn die deze problemen hebben gehad? Hoe zijn jullie er mee om gegaan?</p>