Zoekende naar een nieuw ritme met 1 slaapje...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Mijn zoontje van ruim 14 maanden is al een tijdje bezig met de overgang van 2 naar 1 slaapje overdag. Vreselijk.... de ene dag dus 2 de ander dag 1.

Als ik hem 's ochtends wakker houd, dan is hij om 12 uur echt doodmoe. Nog even een boterham eten en dan naar bed toe. En dan........ slaaptie maar 1 uurtje!!!! En hij wil dan 's middags ook echt niet meer slapen.... vermoeiend!

Van de week had hij 's ochtends 3 kwartier geslapen en 's middags ging hij rond 13 uur weer naar bed en vervolgens werd hij pas om 15.40 uur wakker!! Ik wist niet wat me overkwam...

Het volgende moment slaapt hij in de ochtend 2 uur en dan wil hij 's middags helemaal niet meer naar bed.

Kortom, ik weet het even niet meer.

Hoe krijg ik dit nu het beste voor elkaar? Of moet ik me erbij neerleggen dat het zo 'chaotisch' is?

Ik vraag me af hoe jullie die overgang van 2 naar 1 slaapje hebben gedaan.

Tot ongeveer 2 weken geleden sliep hij 2x anderhalf uur op een dag. Maar ineens is dat ritme spoorloos verdwenen.

Ik lees heeeeeeeeeeeel graag jullie reacties en tips :)

Liefs,

Simone

Hoi Simone,

Ik weet nog wel dat met de overstap naar 1 slaapje het een aantal weken duurde voordat het echt 1 slaapje werd. Soms wilde ze toch wel 2x slapen. Omdat wij het in de zomervakantie gingen veranderen hebben we het wel een klein beetje gepushed, zeg maar. Maar als het echt niet ging dan legde ik haar gewoon in bed hoor!!

Vaak als ze te moe zijn, slapen ze slecht (kort). Je kunt ze beter als ze nog niet te moe zijn al op bed leggen.

In eerste instantie ging Jennifer om half 1 naar bed en sliep ze een kleine 2 uur... Maar op een gegeven moment  viel ze telkens tijdens de lunch in slaap. Dus gaat ze nu al om 11 uur naar bed (voor de lunch!). Ze slaapt nu van 11 tot 13.30 of soms tot 14.00 uur of soms nog wel eens langer. Vind het prima zo hoor.

Het is een klein beetje uitvogelen en dat duurt meestal ff. Heel veel succes ermee...

gr. Ilone

Wij zitten ook nog steeds hiermee te rommelen. Is idd heel erg lastig!!

Bij Levi ging dat eigenlijk heel makkelijk, we merkten dat hij het 's ochtends iets langer volhield dan normaal   dus hebben we hem opgehouden tot een uur of twaalf. En hij slaapt nu dsu van 12 tot een uurtje of 4.

De ene keer is het 11.30 dat hij naar zijn bedje gaat en de andere keer 12.30 het ligt er dus een beetje aan.Maar meestal slaapt hij dan een uurtje of 4.

groetjes chimene

Hoi Simone,

Ik herken je verhaal precies! Voor Isabelle (16 maanden) is het ook moeilijk om heel de ochttend wakker te blijven. Toen we ermee begonnen om haar maar 1 x te laten slapen sliep ze 's middags vaak kort.

Wij zijn nu een maandje of twee verder en het gaat steeds gemakkelijker. Op het kinderdagverblijf slaapt ze 's ochtends nooit meer en heeft ze er ook geen problemen mee. Ze begint daar 's middags ook weer langer te slapen (gelukkig!)

Thuis is het soms nog moeilijk om haar heel de ochtend op te houden. Vaak eet ik al om 11.15 een boterham met haar zodat ze er om 11.45 uur in ligt. Dan slaapt ze 2 tot 3 uur. En dat is voldoende, ze gaat om 19.00 uur weer naar bed.

Wanneer we 's ochtends weg zijn slaapt ze vaak even in de kinderwagen (half uurtje). Dat is dan net genoeg om heel de ochtend vol te houden en pas rond een uur of één naar bed te gaan. Dan slaapt ze zo nog lekker 2-3 uur.

Het scheelt ook veel hoe laat ze 's ochtends wakker is. Door de week rond een uur of 6.30 - 7.00 uur. In het weekend vaak een uurtje langer en dan gaat de ochtend ook veel makkelijker.

Ik denk dat je even moet accepteren dat het een chaos is nu. Maar jullie vinden vanzelf weer een ritme!

Succes ermee!

X Linda

Hoi

Bij ons was het ook een btje chaotisch maar nu slaapt Jayden meestal rond kwart over 11 tot half 2 en krijgt dan wel pas z'n boterham, maar eerder in bed leggen heeft geen zin en langer ophouden red ie meestal niet, en nu gaat het wel goed, soms slaapt ie ineens maar een half uur en dan gaat ie meestal aan het eind van de middag nog even liggen of hij slaapt in de wandelwagen als we weg zijn

Succes met de slaapjes!

xxxjes

Terug
Bovenaan