Zoete aardappel

<header class="entry-header single_blog_header" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; height: 35vh; position: relative; background-size: cover; background-position: center center; background-repeat: no-repeat; color: #212529; font-family: Eina; background-image: url('https://happyhealthy.nl/wp-content/uploads/zoete-aardappel-3.jpg');"><div class="container" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; width: 1200px; padding: 0px 15px; margin: 0px auto; max-width: 1200px;"> </div></header><div class="container" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; width: 1200px; padding: 0px 15px; margin: 0px auto; max-width: 1200px; color: #212529; font-family: Eina;"><div class="entry-content blog_content_wrapper" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; width: 702px; float: left; font-family: Avenir; line-height: 30px; color: #414148;"><div class="blog_content" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; border-bottom: 1px solid #d8d8d8; padding-bottom: 30px; margin-bottom: 50px; font-size: 1em;"><h3>Hey Dames! </h3><p>Ik kwam wat tegen over zoete aardappels! Ik at zn 2,5 maand geleden veel zoete aardappels en was kort erna zwanger. Natuurlijk is het niet bewezen dat je door dit te eten gelijk zwanger bent.. <br />Maar ik vind het het proberen waard. Dus wilde het jullie ook laten lezen! :)</p><p>Liefs 1988</p><h3 style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 35px 0px 15px; font-family: Eina; line-height: 32px; color: #1f1866; font-size: 24px; padding: 0px;">Gezondheidsvoordeel #7: Bevordert de vruchtbaarheid</h3><p style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px 0px 20px; font-size: 1.1em;"> </p><p style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px 0px 20px; font-size: 1.1em;">Zoete aardappelen bevatten een gezonde dosis ijzer. Dit mineraal kan helpen de vruchtbaarheid bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd te bevorderen.</p><p style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px 0px 20px; font-size: 1.1em;">Uit onderzoek blijkt dat bloedarmoede of ijzertekort een oorzaak is van onvruchtbaarheid bij vrouwen (bron).</p><p style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px 0px 20px; font-size: 1.1em;">Onderzoekers hebben aangetoond dat de behandeling van een ijzertekort (door het verhogen van de ijzerinname middels voeding) er toe kan leiden dat vrouwen enkele maanden tot een jaar na de behandeling weer zwanger kunnen worden.</p></div></div></div>
 
Interessant! Ik eet ze ook met regelmaat, gewoon omdat ik ze heerlijk vind. Helaas nog niet zwanger, maar bedankt voor de tip! Meer zoete aardappel dus!
 
Hahahaha 'op naar de Gamma' sorry daar moest ik echt even om lachen! 
Ik vind zoete aardappel niet te beuken :( maar goed, ik ga sowieso maar eens even naar supplementen kijken want ik loop al 3 weken met een fikse verkoudheid die maar niet weg gaat.
En yes, ik eet ook gewoon groente en fruit maar een beetje extra hulp is denk ik wel nodig nu :) 
 
@Bo-Belle er zijn veel recepten waar zoete aardappel in verwerkt is. Hier mijn soep recept én echt je proeft het amper;
Gele en rode paprika, 3 sjalotjes, blikje mais, lente/bos ui, 1 zoete aardappel, 3 teentjes knoflook en veel peterselie, scheutje kokosmelk, 2 eetlepels kurkuma en flinke scheut kerrie poeder.
Ui, knoflook, lente ui aan fruiten in een soeppan. Paprika, mais, zoete aardappel, peterselie, er daarna in en mee laten bakken. Vervolgens 1,5 liter water erbij 2 blokjes bouillon. En laten koken. Daarna pureren en als laatste de kruiden en kokosmelk. 
 
Terug
Bovenaan