zoete dingen, slecht of niet?


HEY ALLEMAAL

ik lees de laatste paar dagen best veel dingen over voeding en over wat je wel en niet mag eten, en ik moet zeggen dat ik er toch niet helemaal uit kom.
zoals van de week op het forum, er was een discussie over wel of geen lightprodukten en zoetjes tijdens de zwangerschap.
over het algemeen drink ik maae 1x in de week of 1x in de 2 weken en glas cola light omdat ik dan bij mijn oma op bezoek ben en die heeft last van suikerziekte en heeft dan alleen cola light omdat ik het onzin vind dat ze alleen voor mij wat anders moet halen.
ook ben ik gek op kauwgompjes en pepermuntjes maar schijnbaar is dat ook slecht voor je!
hoe zit dat eigenlijk met andere zoete dingetjes, snoepjes of zo, ik ben nu ik zwanger ben, gek op allerlei snoep en ik kan wel zeggen dat ik aardig wat naar binnen werk,kan dat echt kwaad en is dat echt schadelijk?
ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen!
ik kan me om die kleine dingetjes best heel druk maken!
maar het lijkt soms wel of je bijna helemaal niks mag hebben!

liefs Sarah

 
hoi,
tja ik hou dit forum ook nog wel eens bij en ik heb soms ok het idee dat de hele wereld gek is geworden. Natuurlijk mag je snoep eten!!! Ook de discussie over negerzoenen een tijdje terug was voormij volledig nieuw; je bent zwanger, niet terminaal!!!
Je mag alleen geen rauwe produkten (vlees, ei etc) en geen rauwmelkse kaas. Maar aangezien er in NL niet eens meer rauwmelkse kaas wordt geproduceerd (in de supermarkt, misschien wel in een delicatessenzaak) heb je dus echt niets te vrezen als je van dfilet americain etc afblijft, en je biefstuk well done besteld.
Gewoon genieten van al het snoep, ik heb me 9 maanden lang helemaal volgestopt met zure snoepjes en chocola.
Liefs Stephanie, mama van Lior 16-03-05
 
Hoi Sarah,

Ik ben het helemaal eens met Stephanie. Ik denk dat je van je zwangerschap moet genieten. Natuurlijk moet je je gezonde verstand gebruiken bij bepaald voedsel, maar je zou bijna neurotisch worden van al dat gedoe over lightproducten, zoetstoffen, snoep etc. Trouwens een bevriende(en nu ook zwangere) dietist vertelde mij dat vrouwen met zwangerschapsdiabetes juist wordt aangeraden om lightfrisdranken en zoetjes  te nemen.
Ik heb trouwens in mijn vorige zwangerschap hele flessen colalight gedronken (mijn zwangerschapstic) en heb een hele gezonde dochter gekregen.

Geniet van je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan