Zoethoutthee gevaarlijk?

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje; ik hoorde laatst dat zoethoutthee misschien helemaal niet goed is als je zwanger bent. Weet iemand dat? En wat is dan het gevaar?

Deze thee vind ik namelijk erg lekker en had net een nieuwe doos gekocht, met de bedoeling....

Alvast bedankt!

Groetjes Elly

hoihoi, zoethoutthee verhoogt je bloeddruk, dus als je al een verhoogde bloeddruk hebt is het niet handig om deze thee te drinken. Verder kan je hem wel drinken maar met mate, ze adviseren om kruidenthee's met elkaar af te wisselen.
Drink dus geen liters zoethoutthee op een dag, maar 1 of 2 kopjes kan geen kwaad.

liefs linda

hoi,
wat een goed nieuws dat er ook natuurlijke middeltjes zijn die de bloeddruk verhogen! ik heb eerder last van te lage bloeddruk dus ik ga toch ook af en toe zo'n tasje zoethouthee drinken dan denk ik. Want met een te lage bloeddruk voel ik me vrij snel flauw... als dit wat zou helpen, graag!
jasm.

Hoihoi,
Zouthout thee is idd niet zo goed voor je bloeddruk. Maar kijk ook uit met kaneelthee. Kaneel is ook niet goed voor de zwangerschap!
En ik las toevallig net dat gewone thee ook cafeïne bevat en dat je daar maar 2 kopjes per dag van mag hebben. (net als cola trouwens!).
Dus, gewoon lekker kruidenthee drinken of theïne vrije thee!

Groetjes, Lieke

Hey jassie_mien,

Kijk je wel uit dat je niet teveel neemt?
Het kan zijn dat naarmate je langer in verwachting bent dat je bloeddruk stijgt.
Ik heb ook een lage bloeddruk en zie soms de vlekken voor mijn ogen, maar zodra ik bij de vk op controle moet is hij altijd goed, grrrrr.

Liefs Tineke

Hoi,

Groene thee is heel goed voor je in de zwangerschap (sowieso wel) maar je moet er wel veel van plassen wat niet echt handig is omdat je dat sowieso al meer moet als je zwanger bent whahaha...

Liefs Randy

Hoi,
mijn zusje is 12 weken en heeft een hele lage bloeddruk. Haar is juist geadviseerd om af en toe een kopje zoethoutthee te drinken.
Dus ik denk dat je het af en toe wel kunt nemen als je bloeddruk mooi laag is. Ik zou alleen proberen om die nieuwe doos er niet in twee weken doorheen te jagen .

Groetjes, José

hoi tineke,
wees gerust, ik ben nog niet eens in de winkel geraakt en als we hier thee drinken is het enkel een kopje 's ochtends en soms 'smiddags, dus zo een vaart zal het niet lopen hoor! zal het volgende week ook nog eens vragen aan m'n verloskundige. de vorige keer was tegen het einde van m'n zwangerschap m'n bloeddruk gewoon normaal, dus ga er min of meer van uit dat het nou ook zo zal lopen.
groetjes,
jasm.

quote: tineke_87 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-12-2007 14:25:40'));

Hey jassie_mien,

Kijk je wel uit dat je niet teveel neemt?
Het kan zijn dat naarmate je langer in verwachting bent dat je bloeddruk stijgt.
Ik heb ook een lage bloeddruk en zie soms de vlekken voor mijn ogen, maar zodra ik bij de vk op controle moet is hij altijd goed, grrrrr.

Liefs Tineke

Terug
Bovenaan