Zoetjes: ja of nee?

Hallo!
Ik ben morgen 40 weken zwanger en neem al jaren zoetjes in mijn koffie.
Nou las ik vd week  bij toeval op de achterkant van het potje zoetjes: NIET TE GEBRUIKEN DOOR ZWANGERE VROUWEN!
Dus ik gevraagd aan mijn verloskundige waarom niet, maar zij wist het niet en zou het uitzoeken.
Weet een van jullie hier iets van? Of het wel of niet kan? En zo niet waarom niet.
Ik weet wel dat je moet oppassen met aspartaan maar er staat op mijn potje zoetjes niet vermeldt dat dat er in zit.

Groetjes van Bloem

hoi,

Inderdaad mogen ze niet worden gebruikt. Ze kunnen misvormingen geven en het maakt ook niet uit wanneer er is gebruikt. Er zin een stof in zoetstof, iets waar baby's ook met een hielprik op worden getest. Ze kunnen dan allegieen krijgen als ze deze stof straks ook zelf eten meestal zit het inderdaad in aspataan. Maar ook bijvoorbeeld in natuurlijke producten zoals granen, ze moeten dan een dieet volgen.

Het kan ook zijn dat er niks gebeurt hoor! Licht er ook een beetje aan hoeveel je neemt. Op internet kun je het opzoeken, staan helaas ook veel horror verhalen op.

Hoop dat de hilprik goed is, en dat je kindje er normaal is! Sorry, ik wil je niet laten schikken hoor! Maar het is vrij gevaarlijk!

grt. Suuz 26,4 weken

nou, ik denk dat het pas gevaarlijk is als je abnormale hoeveelheden gebruikt.
Ik neem aan dat dat niet het geval is.

Het is niet erg fijn om iemand zo de stuipen op het lijf te jagen.
Bespreek het even met je verloskundige maar ik denk echt dat je je niet al teveel zorgen moet maken.

groetjes,
Nous

Dank je Nous! Ik was idd wat geschrokken van de voorgaande reactie.
Ik heb net even op internet zitten neuzen en stuitte op de site van Voedingscentrum en daar staat dat het dus idd helemaal geen kwaad kan als je het maar bij de 'dagelijks aanvaardbare dosis' houdt.
Zo heb ik maar weer even m'n eigen vraag opgelost haha!!
xx Bloem

hoi

echt sorry! was niet de bedoeling, ik had namelijk de horror verhalen gelezen en was er helemaal overtuigt van. Ik had in mijn reactie er ook bijverteld dat het eraan ligt hoeveel je gebruik.

Ik let gewoon op de E951 nummer en gebruik het niet meer! Dit zit in veel producten.
Echt SORRY SORRY. Maar ze testen er niet voor niks op tijdens de hilprik.

Maar goed,

grt. Suuz 26,4

Hoi,

Ik heb hier een leuke link over alle heisa over aspartaam. Met verwijzingen naar de bepaalde onderzoeken waarnaar gerefereerd wordt, want die mis je totaal bij alle horrorverhalen. Omdat aspartaam  een "chemische" zoetsof is, is deze aan zeer strenge eisen gebonden voordat het op de markt komt.
Inderdaad is teveel niet goed, je kan er behoorlijk diaree van krijgen .

http://www.skepsis.nl/aspartaam.html

Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap dus ook voorgelegd aan de veloskundige, en zij vertelde mij dat het een broodje aap verhaal was

Groeten, Cootje

Hoi,

Als het werkelijk zoooo gevaarlijk zou zijn, dan zou het veel beter bekend zijn. Nu maak je weer vrouwen onzeker met dit soort verhalen, je mag dit niet....je mag dat niet...blabla! Je mag geen; rauwe melk, rood vlees, niet roken, niet drinken en niet teveel leverproducten en gerookte zalm. Verder is er niets bekend over producten die schadelijk zijn. Dus ga idd niet vrouwen op stang jagen door dit soort horrorverhalen.
En anders had je verloskundige dit echt wel geweten.

gr. Mickey (33 wk)

Terug
Bovenaan