Zoladex injecties

Hallo,

Ik heb net een kijkoperatie achter de rug (zie ander onderwerp) en daaruit is naar voren gekomen dat ik endiometriose heb. Hiervoor moet ik 3 maanden Zoladex gaan spuiten (klinkt erger dan het is, het zijn maar 3 spuiten). Ik heb begrepen dat je hiermee je menstruatie stil legt en je vervroegd in de overgang gaat. Het is de bedoeling om daarna met IVF te starten, aangezien we niet 'natuurlijk' zwanger kunnen worden.

Wie kan mij iets meer vertellen over Zoladex en wat het met je doet?

Alvast bedankt,
Groeten Stella

Hoi Stella,

Ook ik heb ongeveer hetzelfde doorlopen. Na twee kijkoperaties bleek ik endometriose te hebben (cystes, verklevingen etc.). Ze hebben een deel weg kunnen halen maar konden er bij mij niet overal bij. Mijn cyclus is  daarna 3 maanden platgelegd d.m.v. Lucrin-injecties.. ik neem aan dat dat ongeveer hetzelfde is aangezien je er ook tijdelijk mee in 'de overgang' komt. Ik had veel last van de bijwerkingen (opvliegers, nachtzweten.. en dus ook niet slapen) dus heb er toen een soort tegengif voor gekregen (ik weet de naam niet meer, maar als je het tegen die tijd echt wil weten kan ik eht wel achterhalen voor je!). En dat werkte heel goed, had ik veel eerder moeten doen, heb er veel te lang op gewacht.
Een hoopgevend bericht misschien voor je.. ik ben zwanger geworden van de 6e (en dus laatste!) IUI-poging.. nu inmiddels al ruim 10 weken. Het kan dus wel!

Veel succes met je herstel!

groeten, Saartje

Hallo,
Even een update voor diegene die hier mee te maken krijgen (ik hoop niemand natuurlijk).
Het plaatsen van een Zoladex (3.6 mg) injectie is helemaal niet pijnlijk, ik heb hem vandaag laten zetten. De naald is welliswaar erg dik, maar hij wordt door je huisarts of ass. in je buik geplaatst. Meestal zit daar wel wat extra vet, dus minder pijnlijk dan in bv arm ;) . Het is een klein staafje wat 4 weken lang vloeistof/hormonen afgeeft.

Wat de 'vervelende bijwerkingen" zijn weet ik dus nog niet, maar mocht ik ze krijgen dan laat ik het via dit onderwerp weten, zodat een volgende er evt. wat aan heeft qua voorbereiding.

Gr. Stella

Terug
Bovenaan