zomaar

Hallo Dames,

Ik ben vier maanden bezig om zwanger te worden, maar helaas nog zonder succes. Ik ben er net achtergekomen dat mijn eiersprong niet correct bereken, ik tel namelijk vanaf de eerste ongi dag, dat verkeerd, ga het nu anders doen en hoop gauw zwanger te worden, want ik wordt erg deprie!!
Groeten
 
hoi jamila

je moet ook tellen van af je eerste dag dat je ongi bent!!
ongeveer 14 dagen later heb je je eisprong. maar dat kan bij iedereen verschillen. ik heb dag 18/19 pas een eisprong

succes
xx kimpansee
 
Je kunt beter terug rekenen. Je wordt ongeveer 14 dagen na je eisprong weer ongesteld. Als je een cyclus van 28 dagen hebt, betekent dit idd dat je 14 dagen na de eerste ongidag je eisprong hebt. Maar als je cyclus langer dan 28 dagen is, moet je die extra dagen optellen bij de periode tot je eisprong. De periode tussen eisprong en ongi is over het algemeen 14 dagen, maar als je bijv. een cyclus van 32 dagen hebt, is de periode tussen 1e ongidag en eisprong 18 dagen (32-14).

Snap je het nog??
 
Hoi, wellicht is je temperatuur bijhouden een optie. Ik ben er ook heel slecht in en sinds ik temperatuur gaat het een stuk beter. Je moet elke ochtend op ongeveer dezelfde tijd je temperatuur meten (nog niet uit bed gaan en naar het toilet gaan, blijven liggen) en dan gaat rond je eisprong je temp omhoog met 0,3 tot 0,5 graad. (zie google, BTC voor meer info)Je temp blijft ongeveer twee weken hoog en daarna gaat hij weer naar beneden en volgt je mestruatie. Blijft je temp echter hoog dan is het heel waarschijnlijk dat je zwanger bent. Voor mij is het een uitkomst, een nadeel is echter dat je er misschien erg mee bezig bent want je wordt er elke ochtend mee geconfronteerd.
Succes. gr B
 
Ik ben te laks om te temperaturen. Ik heb de thermometer wel naast m'n bed liggen + een pen en papier, maar de ene keer moet ik op tijd op omdat ik vroeg weg moet en de andere keer verslaap ik me bijna. Dan word ik weer heel vroeg wakker omdat ik heel veel water heb gedronken en als ik dan mijn bed weer in stap... is het alweer te laat om te meten want je moet natuurlijk meten voordat je opstaat. Zo gaat dat steeds. Dus ik probeer er maar niet teveel aan te denken; gewoon gezond eten, veel water, geen stress en om de dag vrijen. Ik hoop dat 't werkt!
 
Hoi jamilla,

ik zag je reactie en ben zelf ook nu 4 maanden bezig met zwanger raken ben nu 4 juli weer ongesteld geworden dus weer niet gelukt, volgende ronde weer beter

gr sas
 
Terug
Bovenaan