zomer baby, wat voor kleertjes??

hoi dames,

Ik verwacht begin juli mijn eerste kindje,
En vraag me af wat voor kleertjes ik moet kopen.
Lange mouwen of korte mouwtjes?
Jasjes? Slaapzak?

of moet ik afwachten wat voor zomer het wordt??
sorry maar weet 't echt niet, maar er zijn vast dames die mij wat advies kunnen geven.

Liefs Masrya

Voor de hele kleintjes zou ik  zeker ook wat lange mouwtjes aanschaffen. Onze zomers zijn niet een aaneenschakeling van warm en heet. En een zomerjasje is ook zeker aan te raden. Het hoeft niet duur te zijn, maar zou het toch in huis hebben.
Als het echt warm is, ligt je kindje vaak alleen in rompertje (zag ik bij mijn zus die in hete periode is bevallen).
Voorspoedige zwangerschap gewenst en succes met inkopen doen,
Groetjes Mira

Die hele kleintjes trek je eerder een kort broekje aan dan kore mouwen.
Rompertjes met lange mouwen met een kort of 3/4 broekje erop oid.
Ik zou idd meer frisse lichte kleuren kiezen met lange mouwen en
lange broekjes. Als het eens warm is hier dan kan je kind het waarschijnlijk
af in elkel een rompertje.  
En ik zou geen jas kopen maar een vestje.Mocht het vestje te koud zijn, dan
gooi je gewoon een dekentje over je kind in de wandelwagen of maxicosi.
Denk dat een jas niet gebruikt wordt, als ik terug kijk naar onze oudste,
zomers heb ik nooit een jas gedragen, zonde van je geld, een leuk vest
voldoet prima in de zomer!  

Dit is onze tweede en de afgelopen twee jaar (ook toen ik in verwachting was van de eerste) was het in Maart t/m Mei veel warmer (hittegolven en al) dan in Juli t/m Sept.

Ik had altijd gezegd dat ik niet in de zomer wilde bevallen, ivm de hitte. Nu zat ik dus alsnog in een hittegolf, want mijn dochter is  begin Mei 2007 geboren. Deze kleine komt  +/- 14 Juli.

Qua kleertjes blijft het dus even lastig. Bij mijn eerste was het afwisselend heel koud, maar ook erg warm. Het was dus lastig en ik heb best wel een hoop kleertjes moeten kopen.

Groetjes, Marisa

Hoihoi,

Ja, het blijft moeilijk kleertjes kopen! Heb zelf een zoontje van augustus 2007. Voor hem heb ik lange mouwtjes en lange broekjes gekocht. Het is meestal toch katoen dus zeker voor de minder warme dagen erg geschikt. Afgelopen zomer toen het heel warm was had ik een paar leuke rompers gekocht met opdrukje en dan met korte mouwtjes, die kan je als het kouders is ook gewoon aan doen met iets erover heen en daar had ik dat wat korte broekjes bij.

Jasje heb ik niet gekocht. Toen niet en afgelopen zomer ook niet. Hij had een oude van iemand gekregen en die heeft hij nooit aangehad. Altijd een vestje en als het koud was een dekentje in de maxicosi of de kinderwagen. Voor de winter had ik wel een jasje, niet zo'n hele dikke omdat hij toch in de wagenbak lag en daar nog een dekentje overheen zat.

Misschien kan je van iemand wat lenen zodat je zelf niet veel hoeft te kopen. Owja, ik had trouwens van te voren maar 3 setjes kleertjes. Je krijgt vaak ook veel en dan kan je specifiek vragen. Is het warm dan doe je wat koelere kleertjes en is het wat kouder dan vraag je wat warmere kleertjes in de eerste maatjes. En als je 2 vestjes hebt ofzo die je over een shirtje aan kan trekken scheelt dat ook weer!

Succes ermee!

Groetjes,
Jo

Mijn dochter is in mei 2006 ook in een warme periode geboren. De eerste weken zeggen ze dan toch nog steeds dat die kleintjes 1 laag meer dan jijzelf moeten dragen... maar toen t 30+ graden was, vond ik t echt zielig om lange mouwen te doen. Dus dan inderdaad in rompertje en eventueel, als je toch twijfelt of als er bijv. wind staat, kan je dan een hydrofielluier over je kleintje leggen ofzo.

Ik moet zeggen dat ik sowieso vaak tshirtjes koop (nu nog)... als t te koud is, kan je daar een romper of shirt met lange mouwen onder doen! En een pak witte rompertjes is ook t geld niet.

Fijne zwangerschap nog! En succes met de kleertjes :)

Karen
mama van Danique
37wkn2dgn zwanger van de tweede kleine meid

Hoi,

Mijn jongste is in juli geboren (4 jaar geleden). Hij was een week oud en toen werd het verschrikkelijk heet. Waar ik toen nog verschrikkelijk veel moeite voor moest doen waren leuke rompertjes te vinden met korte mouwtjes. Die kon je toen niet vinden in de winkel. Het was net uitverkoop en het was echt zoeken. Rompertjes waren eigenlijk het enige dat ie in die hitte aan had. 's Avonds in bed lag hij onder een lakentje. Zoveel bewoog ie nog niet.
Ik zou nu een paar leuke rompertjes met korte mouw scoren. Wordt het niet heet, jammer, maar dan heb je ze in ieder geval. Zo duur zijn ze ook niet.

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan