zomer baby, wat voor kleertjes??

hoi dames,

Ik verwacht ook in juli mijn eerste kindje,
En vraag me af wat voor kleertjes ik moet kopen.
Lange mouwen of korte mouwtjes?
Jasjes? Slaapzak?

of moet ik afwachten wat voor zomer het wordt??
sorry maar weet 't echt niet, maar er zijn vast dames die mij wat advies kunnen geven.

Liefs Masrya

Hoi,

Ook ik heb daar al even over nagedacht. Toevallig heb ik twee neefjes die in de zomer geboren zijn. Vorig jaar is er een in augustus geboren en die had wel een jasje en een mutsje op. Maar een aantal jaren geleden is een ander neefje geboren, en toen was het behoorlijk warm en ik kan me nog herinneren dat die gewoon in zijn rompertje op het bed lag. Dus ik denk inderdaad dat het behoorlijk van het weer afhangt. Mijn dochter is in november geboren dus ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik was van plan om het de eerst volgende keer bij de verloskundige te vragen. Die weten er vast meer over te vertellen.

groetjes Nynke

hoi,

onze dochter is in augustus geboren en deze baby komt nu in juli. Ik had van alles eigenlijk wel wat, dus ook wel shirtjes met lange mouwen en ook wel wat jasjes. Zij heeft ook maar een paar keer echt in alleen een rompertje op bed gelegen, nu heeft ze ook wel een koel kamertje daar hangt het natuurlijk ook vanaf. Maar een baby heeft het volgens mij eerder gauw te koud dan echt te warm en dan zie je het ook wel.

Ik zou vooraf niet al te veel kopen, bijkopen kan heel gauw en kraamvisite wil ook altijd heel graag wat geven!
Nog een tip trouwens: als je zelf al wel aardig wat kleertjes in de kleinste maten hebt vraag dan aan familie/vrienden vooral de iets grotere maten. Ze groeien zo snel uit die hele kleine baby-maatjes!

Groetjes Alberdien

Ik ben het gedeeltelijk met Alberdien eens, maar dat kan ook anders uitpakken. Lotte werd in Mei geboren met maatje 45. En die groeit ook niet zo heel hard. Ze is nu dus bijna twee en draagt nu nog maatje 80.

Wij hebben heel veel babykleertjes in maat  62 / 68 gehad als kraamcadeau. Allemaal leuke zomerkleertjes, maar daar was ze nog lang niet aan toe. Tegen de tijd dat ze dat aankon, was het midden  in de winter en alle kleertjes konden dus zo ongedragen een verhuisdoos in. Erg zonde...

Groetjes, Marisa

Hoi,

Mijn dochter is in december geboren en de tweede verwachten we halverwege juli.
Als het een jongen wordt, haal ik nog een paar setjes kleding erbij, maar gewoon shirtjes met lange mouwen en een gemakkelijk broekje.
Kindjes hebben het eerder te koud dan te warm, en als het wel warm is, heb ik nog wel een paar rompertjes met korte mouwen. Ik haal geen korte broek ofzo voor de baby....

Groetjes van Gea

Wat grappig, daar dacht ik ook aan! Maar ja, het ligt ook aan wat voor een zomer het wordt inderdaad! Ik heb gehoord dat het een moie zomer wordt na een koude winter zoals deze, maar ik weet het nog niet. gewoon lange mouwen kopen en korte. maar een mutsje gebruikt? dat is een goed idee! gelukkig heb ik nog veel mutsjes van mijn dochtertje liggen. tenzij het een jongen wordt...!
Zo jammer he, ik wil zo graag ongelovelijk shoppen voor de kleine! Op 2 mkaart heb ik de 20 weken echo, en dan ga ik los!

Wendy
18 wkn en 2 dgn

Hoi hoi

Ligt natuurlijk aan wat voor weer het wordt. Maar zorg dat je van alles wat in huis hebt.
Belangrijk is dat je kindje waarschijnlijk de eerste week, soms twee weken nog geen vaste temperatuur heeft. Daar moet jij dus als ouder goed voor zorgen.
De eerste week temperatuur je hem ook een aantal keer per dag om te zien of extra kleren of wellicht een kruikje nodig zijn.
Zo ie zo heb je omslagdoeken in huis en die bieden ook warmte. Dus je hebt altijd wel iets in huis.
Succes

marina

Terug
Bovenaan