zomer baby, wat voor kleertjes??

hoi dames,

Ik verwacht ook in juli mijn eerste kindje,
En vraag me af wat voor kleertjes ik moet kopen.
Lange mouwen of korte mouwtjes?
Jasjes? Slaapzak?

of moet ik afwachten wat voor zomer het wordt??
sorry maar weet 't echt niet, maar er zijn vast dames die mij wat advies kunnen geven.

Liefs Masrya

Hoi,

Ook ik heb daar al even over nagedacht. Toevallig heb ik twee neefjes die in de zomer geboren zijn. Vorig jaar is er een in augustus geboren en die had wel een jasje en een mutsje op. Maar een aantal jaren geleden is een ander neefje geboren, en toen was het behoorlijk warm en ik kan me nog herinneren dat die gewoon in zijn rompertje op het bed lag. Dus ik denk inderdaad dat het behoorlijk van het weer afhangt. Mijn dochter is in november geboren dus ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik was van plan om het de eerst volgende keer bij de verloskundige te vragen. Die weten er vast meer over te vertellen.

groetjes Nynke

hoi,

onze dochter is in augustus geboren en deze baby komt nu in juli. Ik had van alles eigenlijk wel wat, dus ook wel shirtjes met lange mouwen en ook wel wat jasjes. Zij heeft ook maar een paar keer echt in alleen een rompertje op bed gelegen, nu heeft ze ook wel een koel kamertje daar hangt het natuurlijk ook vanaf. Maar een baby heeft het volgens mij eerder gauw te koud dan echt te warm en dan zie je het ook wel.

Ik zou vooraf niet al te veel kopen, bijkopen kan heel gauw en kraamvisite wil ook altijd heel graag wat geven!
Nog een tip trouwens: als je zelf al wel aardig wat kleertjes in de kleinste maten hebt vraag dan aan familie/vrienden vooral de iets grotere maten. Ze groeien zo snel uit die hele kleine baby-maatjes!

Groetjes Alberdien

Ik ben het gedeeltelijk met Alberdien eens, maar dat kan ook anders uitpakken. Lotte werd in Mei geboren met maatje 45. En die groeit ook niet zo heel hard. Ze is nu dus bijna twee en draagt nu nog maatje 80.