zomer/winterslaapzak

Hallo,   ons zoontje van ruim 4 maanden slaapt al een hele tijd in een   (zomer)slaapzak, wat we erg prettig vinden.
Overdag ligt hij er met zijn shirt/trui in en s'nachts ook met een broek aan.
Nou vroeg ik me af wanneer hij in een dikkere slaapzak moet gaan slapen.
Want het koelt toch al best wat af s'nachts..
Zelf liggen we ook lekker warm onder een dekbed, wat niet te vergelijken is met een dun slaapzakje??

Gr Sandra

Onze zoon slaapt nu nog in een zomerslaapzakje met een  dekentje over hem heen. Door al het gewoel van hem 's nachts ligt hij niet altijd onder het dekentje. Maar dan heeft hij in ieder geval het slaapzakje nog aan.
Ik begrijp dat jullie geen dekentje gebruiken? Ik zou het wel aanraden omdat het nu ook frisser wordt.

groetjes!

We hebben nu ook een dekentje in z'n bed, waar hij op zich goed onder blijft liggen.
(wel nog met eenslaapzak aan).
Nu hoorde ik laatst dat de temperatuur in een babykamer niet onder de 18 graden mag komen, en dus de verwarming aan moet.
Doen jullie dat ook?
Of ga je dan over op een winterslaapzak?
De onzekerheid over hoe je een kind aankleed met warm weer etc heb ik niet meer, maar dit vindt ik dan toch weer moeilijk  

Gr Sandra

Hoi

ik heb een zoontje van 4 en halve maand.
Ik heb hem in een dun slaapzakje liggen met een laken en een dekentje.
Je had het over tempratuur niet onder de 18 graden.
In een folder over veilig slapen staat dat de beste kamer tempratuur tussen de 16 en 18 graden is. Als het kouder word doe ik een dikkere slaapzak. En van de winter warm ik zijn bedje op met een kruik en als het echt koud is houd ik een kruik in zijn bedje.
Ik doe zeker geen kachel aan alleen als het heel erg zou gaan vriezen. Vroeger had men ook geen kachel boven en ging het ook heel goed.
Doe waar jij je prettig mee voelt. succes er mee

groetjes schorpioen

hoi,
Ik heb ook nog een zomerslaapzakje (eentje zonder mouwtjes). en de onzekerheid ken ik maar al te goed. Ik twijfel enorm of ie het niet te warm heeft of dan weer te koud. Hij slaapt in zijn pyama'tje in zijn slaapzakje met een lakentje erover heen. Het cb gaf zelfs aan dat een rompertje genoeg is in een slaapzakje, maar dan ligt hij met blote armpjes. Dat vindt ik ook niet echt een optie. Hoe doen jullie dat verder? en houden jullie sokjes aan of uit?

Mijn dochter ligt met een romper met korte mouwen en een pyama aan in haar slaapzak (zonder mouwen).
Ik leg er dan altijd eerst nog een lakentje over en als ik naar bed ga doe ik er ook nog een dekentje overheen.
Mijn babykamer is vrij warm, ongeveer 22 graden 's nachts.

Groetjes,
Marjolein (moeder van Felina 06-04-06)

Onze zoon is bijna 11 weken en ik leg hem met zijn kleren aan (ook de sokjes nog aan) in zijn wieg en heb daar een lakentje en dekentje overheen.
Hij wordt steeds beweeglijker en de laatste nachten was hij wat naar boven gekropen en komt het dekentje maar tot zijn middel...
Vannacht wil ik hem ook het slaapzakje aandoen (zonder mouwen), zodat ie niet te koud komt te liggen....
Volgens mij is dit wel even warm genoeg... Ik vind het ook heel erg moeilijk. Ik wil wel een slaapzakje met lange mouwen gaan aanschaffen voor als het nog kouder wordt...

Uiteraard is het niet fijn/goed als je baby het koud krijgt, maar van het cb kreeg ik het advies: beter wat te koud dan te warm. Als ze echt te warm worden hebben ze daar meer last van dan te koud....

Misschien heel stom, maar ik heb er nog nooit over nagedacht om hem 's nachts een pyjama aan te trekken. Vanaf hoeveel weken/maanden doen jullie dat dan? Hij is nu nog zo klein, ik zie het niet zitten om het steeds te gaan omkleden en de kleertjes die hij nu nog aanheeft, lijken toch wel een beetje op een pyjama.... Lekker zacht en dun....

Hoi,

Ik kleedde mijn dochtertje tot ze een maand of 3 was ook niet om hoor, gewoon omdat ze dan zo onrustig werd en een hekel had aan omkleden, Toen dat makkelijker ging ben ik haar wel gaan omkleden. Even lekker wassen en dan pyamaatje aan.
Ze ligt nu in een gevoerde zomerslaapzak, niet echt dik, niet echt dun, nu nog zonder broekje (en zowiezo zonder sokjes, ga jezelf maar na!) en dan 's nachts nog een dekentje eroverheen. Op haar kamertje is het ongeveer 22 graden. Ik ga voor de winter wel een slaapzak met mouwen aanschaffen, want ik merk nu al dat haar handjes soms zo koud aanvoelen 's ochtends. En ik vind het zelf nu ook niet prettig meer om met mijn armen boven de dekens uit te liggen brrrrr.

Terug
Bovenaan