zomerschema.....

Hoi, mijn zoontje is 8 maanden en zit normaal op een vrij strak schema dat prima gaat. We zitten nu echter de hele zomer in Frankrijk en hij weigert ineens zijn middagfles. Hierdoor loopt eigenlijk alles een beetje in de soep. Zijn schema is als volgt:

7.00 fles
9.00 slapen
10.00 fruit met koekje
12.00 brood
12.30 slapen
14.30 fles
17.00 warm eten
18.30 fles
19.00 slapen
23.00 fles.

De fles van 14.30 wil hij ineens niet meer en ik kan me zo voorstellen dat dat ook een beetje door de hitte komt. Zelf moet je ook niet denken aan een warme fles op het strand... Probleem is een beetje dat hij 's middags hangerig wordt, te vroeg gaat slapen, 's nachts weer voor een voeding komt en vroeg wakker is.

Graag tips wat ik hierin kan veranderen!!!
 
Ik zou er een melkfles afhalen en wat sap gaan geven. Als je 4 flessen geeft krijgt ie veel te veel melk. Dat kan overdag zijn honger doen afnemen. Ik zou een beetje naar een logischer schema gaan.

7. 00 papfles
slapen
10.00 fruit (geen koekje) en wat sap als ie dat wil
12.00 brood en een fles melk
slapen
15.00 sap en koekje
slapen
17.30 groente en toetje
19.30 fles melk

daarna voor de nacht slapen en niet meer rond 23 uur nog er uit halen. Die laatste voeding mag er allang af.
 
Geen precies schema meer bijhouden, dat is bij 8 maanden niet meer zo belangrijk volgens mij. Vooral tijdens de vakantie. Hij krijgt zo te zien nog best vaak drinken. 's avonds ook nog steeds zo laat?
Ik zou me er geen zorgen over maken, ze krijgen toch wel binnen wat ze nodig hebben. Met 8 maanden kunnen ze wel wat hebben. Wacht maar tot hij een jaar is, dan wordt hij dwars en wil soms een hele maaltijd niets eten.
Geef hem lekker wat sap 's middags tegen het uitdrogen.
Succes!
 
Het schema wat Bloempje beschrijft houden wij hier ook aan voor onze dochter van bijna 10 maanden wat betreft de voeding. Gaat perfect! Nog een aanvulling.. als hij de fles niet wil drinken, doe het in een bordje met wat bambix granen of rijstebloem en geef het met een lepeltje. Heeft ie toch zijn melk binnen!
 
Dank voor de reacties! Ga het schema van bloempje proberen, inderdaad met een fles bij zijn boterham. Die avondfles krijg ik er echt nog niet uit, hij wordt vanzelf wakker om 23 uur en ik ben bang dat hij dan helemaal niet gaat doorslapen.....
 
Zo lang hij wakker wordt om 23 uur kun je hem lekker voeden toch? Je kunt ook de verhouding wat veranderen. Dus minder schepjes met dezelfde hoeveelheid water. Dan drinkt ie toch lekker maar hij krijgt niet heel veel binnen. Zo kan ie wennen aan het feit dat ie 's nachts niet meer hoeft te eten.
 
ik heb zelfs hetzelfde schema als bloempje alleen om half 12 en 15.30 krijgt is het hier nog de fles.. maar jah mijn zoontje is dan ook nog maar 3,5 maand.
hij krijgt tussen half 7 en 7 uur de laatste fles. 180 cc 6 schepjes en dan 2/3 eetlepels rijstebloem. slaapt dan door tot 7 uur.
 
Terug
Bovenaan