Zomertijd en slapen

<p style="text-align: left;">Hallo, Mn dreumestje is nu 15 maanden. Vandaag gaat de zomertijd in,hoe gaan jullie hiermee om? Vorige zomer sliep hij rond 21.00 uur als vaste tijd en na de zomer gaf hij rond de 8 maanden zelf aan om 1900 te slapen, dus die ritme hebben we nu al even. Gaan jullie de slaaptijd dan ook een uur verschuiven of blijft dat hetzelfde? Het is nu al super licht buiten dus als de klok vooruit gaat is t nog om 21 uur licht denk ik.. kamer extra donker maken?</p>
 
Hier gaat ons dochtertje van 1.5 gewoon om dezelfde tijd als normaal naar bed. Uurtje later is niet te doen, dan is ze niet te genieten door de moeheid. En dan morgen gewoon weer in hetzelfde ritme als altijd. Zo heb ik het met de wintertijd ook gedaan en geen problemen mee gehad. 
 
Als je de tijden op de klok hetzelfde wilt houden (omdat je een vast ritme hebt ivm werk/school/etc), kun je bijvoorbeeld in stapjes het ritme een uur opschuiven. Ons zoontje gaat altijd om 19.00 naar bed, dus morgen zal dat toch meer rond 20.00 zijn. Hetzelfde voor de vaste momenten tijdens de rest van de dag. Wel gaan we langzaamaan alles wat naar voren schuiven. Beginnen met 10-15 minuutjes, en dan elke dag een stukje verder.
 
Wij houden gewoon gelijk de nieuwe zomertijd aan dus normaal 19:00 naar bed, nu ook (oude tijd zou dus 18:00 zijn).
Als je je slaapritueel aanhoudt dan maken kindjes ook een slaaphormoon aan dus wellicht raakt je dreumes dan zelf ook in eigen ritme!
 
Wij doen net of er niks gebeurt is en gaan door in hetzelfde ritme (oude tijd 19.00 uur naar bed is nieuwe tijd ook om 19.00 naar bed).
s’middags gaat onze dochter altijd om 12.30 uur slapen. Nu dus ook. Ze had niet door dat het een uur eerder was en ging vrolijk mee. Ze kletste wel wat langer voordat ze in slaap viel, maar dat is wel begrijpelijk. Voor ons werkt dit het beste.
 
Hier ook meteen in het gewone ritme. Dachten wij. Slaapt ze precies op deze ene dag heel lang uit ? Ach, met de wintertijd hadden we na 4 dagen het 'gewone' ritme weer te pakken. Ik verwacht nu niet anders. We gaan gewoon mee in haar ritme (die dagelijks toch wel wat verschuift). Kan, omdat ik thuis ben. En vanavond gewoon om 19u naar bed. 
 
Terug
Bovenaan