Zomertijd

<p>Even een vraagje.</p><p>Onze dochter is vandaag 17 weken oud en 1 april 4 maanden. Vannacht is de zomertijd ingegaan, en ben dus benieuwd hoe andere moeders dit geleidelijk aanpakken.</p><p>Onze dochter was helemaal over stuur en na 3 uur wakker rn huilen is ze in slaap gevallen.</p><p> </p>

Je dochter is 17 weken schrijf je... ik denk niet dat zij al enig idee of gevoel heeft mbt zomer en wintertijd...
Mijn dochter van bijna 3 heeft vandaag middagslaapje overgeslagen zodat ze vanavond normale (nieuwe) tijd naar bed kon.

Ik dacht dat het er misschien mee te maken had. Ze wou ook de flessen later hebben. De fles van 11 uur aangeboden om 11 uur, maar ze zou hem niet. Pas om 12 uur wou ze hem hebben. En dat ook met de fles van 3 uur. 

Logisch dat je dochtertje haar flessen een uur later wilde: volgens haar lichaam is dat de juiste tijd! Een heel uur opschuiven is zeker voor die kleintjes een enorme omslag.
Als je het ritme wilt verschuiven naar de "normale" tijden, kun je het beste de dag steeds ietsje opschuiven. Morgenochtend bijvoorbeeld beginnen door 15 minuutjes eerder uit bed te halen. Was ze in de wintertijd om 7:00 wakker? Dan is dat nu 8:00 geworden, en zou je haar dus bijvoorbeeld om 7:45 kunnen wekken en de dag starten zoals je gewend bent. Zo schuif je alles van de hele dag een kwartiertje vooruit.

Is het heel erg als ze een uur later is? Trekt wel weer bij en anders is dit het nieuwe ritme. Ritmes veranderen volgens mij zo vaak eerste periode..

Terug
Bovenaan