Zomervakantie met baby

<p>Dag allemaal!</p><p>Deze zomer zouden we op reis gaan met onze dochter. Zij zal dan tijdens de reis 9 maanden oud worden. Het plan is om met de auto naar het zuiden van Zweden te rijden. We zijn zelf van België dus wel een eindje rijden. We doen de reis dus sowieso in 2 keer. Verder blijven we een weekje in 1 vakantiehuisje en een weekje in een ander vakantiehuisje in een ander gebied. <br />Nu, voor ons zal het de eerste keer zijn dat we reizen met een baby. Waarmee moeten we zeker rekening houden en wat mogen we zeker niet vergeten meenemen? Ik heb al een eerste idee van we moeten meenemen maar misschien denken jullie nog aan iets waar ik niet aan denk en ik wil me zeker goed voorbereiden en op tijd eventueel nog spullen bijhalen. Alvast bedankt voor de tips ?!</p>
 
Een goede thermosfles. Daar kan je dan warm water in doen om onderweg ook flesjes te kunnen maken. Ik neem ook altijd een emmer en waspoeder mee, als er dan kleding erg vuil wordt kun je het met de hand wassen. Verder wat speelgoed en koekjes in de auto om je kind onderweg te vermaken.
 
Een goede thermosfles of thermoskan inderdaad! En een verschoonmatje mocht je die nog niet hebben. Wij hadden ook een opvouwbaar speelkleed bij ons om ons zoontje op te leggen tijdens pauzes zodat hij zich goed kon uitstrekken. Daarover hebben we echt meermaals tegen elkaar gezegd dat we zo blij waren dat we die bij ons hadden. En genoeg kleine speeltjes inderdaad. Variatie is key. Je wil niet dat ze zich gaan vervelen.
Hou er wel ook rekening mee dat een stop zo een uur duurt met een baby :) en ik zou qua stops aanraden zoveel mogelijk de grotere stops op de route in te plannen. Ik had me van tevoren erg goed ingelezen over welke stops welke (baby)faciliteiten had en heb daar veel aan gehad. Ook als hij dan net sliep zei ik tegen m'n man oke dan rijden we nog even door en stoppen we ipv hier bij deze. Wist ik zo waar we zijn moesten. Dat was erg fijn. Daardoor konden we ons goed houden aan het ritme van mijn zoontje en omdat de stops lang genoeg waren heeft hij het hartstikke goed gedaan :)
 
Wij reden met de auto naar Turkije. Met twee kinderen. Oudste is 16 maanden oud en jongste is 4 maanden oud.

Wij namen dit mee voor in de auto.

Luiertas: een pak luier voor per kind,
Verschoonmatje
Sudokrem
Billendoekjes
Flesjes en nutrilion
Genoeg spa blauw water.
Thermoskan zo groot mogelijk
Wanneer ik de flesjes maakte deed ik mix van heet water en spablauw anders werd het heet daar moet je wel rekening mee houden.
3 speelgoed voor de oudste
Jongste had geen speelgoed.
Twee dekentjes
Wij stopten om de 2 uur voor max 15 min voor wc luier verschonen en een hapje eten.
In totaal stopten wij 3 keer voor een dutje van 2 uurtjes in de auto dit deden wij puur voor bijkomen.
Wij namen koekjes mee banaan knijpfruit en potjes.

Wij reden in totaal heen en terug weg 48 uurtjes en het ging tot nu toe heel erg goed. Ik denk dat het bij jullie ook zal lukken.

Fijne vakantie alvast. :)
 
Alvast bedankt voor de tips! Ik denk dat wij max. 8 uur op een dag rijden en daar dan nog de nodige stops tussen gerekend, zijn we dus wel eventjes onderweg. We hebben een over het algemeen erg rustige en gemakkelijke baby (voorlopig ?) dus ik zie het zeker wel goedkomen. Maar een goed voorbereide vrouw is er 2 waard hè ?
 
Wij zijn dan "maar" 6 uur verderop op vakantie gegaan. Maar dit was onze ervaring. Onze dochter was 17 maanden en sliep dus al wat minder. Dat wel. 
- 6 uur rijden was eigenlijk 9-10 uur rijden. Want je bent wel meer tijd kwijt op stops. Ze moet verschoond worden, eet niet zo snel/makkelijk als ons, heeft wat beweging nodig om weer moe te worden voor haar slaapje. We deden er al met al gewoon wel wat langer over als dat we met zn tweeen waren.
- doorrijden met een wakker kind was een uitdaging. Ze verveelde zich snel en ging toch wel huilen. We hadden een paar speelgoedjes mee, waarvan 3 nieuw zodat ze onbekend waren. Dat hielp wel om nog een uurtje door te kunnen rijden als ze wakker werd. Liedjes zingen ook. Maar dan moesten we toch echt wel een pitstop maken. 
- onze dochter had moeite met de eerste nacht in een andere omgeving. Jullie plan zou bij ons dus 4 keer een zwaar gebroken nacht opleveren en de dag erna een heel lastige meid ? ze moest ook echt wel even wennen aan de andere omgeving, er kwam al veel bij haar binnen. Vandaar de gebroken nachten denk ik. Geen ramp, maar hou er rekening mee dat het zo kan lopen. 
- wij hadden ook wat makkelijke opties voor eten onderweg mee. Banaan, knijpfruit, krentenbolletjes. Onze dochter is niet altijd goed in wachten tot de volgende maaltijd. En zo hoef je niet elke pitstop ergens te gaan zitten. Was toen met corona ook niet mogelijk. 
- luiermatje en speelkleed inderdaad. Goed voorbereid zijn op temperatuurverschillen onderweg en evt regen. Vooraf wat tankstations zoeken waar je wel even naar binnen kan in geval van regen. 
 
 
Terug
Bovenaan