Zomervakantie met kleine dreumes van 10,5 maanden

Wij zijn erg benieuwd wat de ervaringen zijn.

We willen met ons mannetje naar een strand vakantie ergens in Zuid-Fr/Spanje/Italië o.i.d.
Ben wel angstig voor het vliegen met zo'n dreumes en ook voor het strand en de zee.
Maar het lijkt me super leuk.
Nu heb ik een paar vragen:
-Wat zijn jullie do's and dont's?
-Op het strand: wat neem je dan mee? moet ie bijvoorbeeld extra drinken als het warm is?
-Kan je je kleine beter in z'n nakie laten rondlopen met factor30 besmeerd  of beter bekleed met een zembroekje en shirtje?
-Hij begint dan echt te lopen, want dat doet ie nu al bijna, dus zijn waterschoentjes geschikt of beter wat anders?
-Wat doen jullie met eten in het buitenland. Nemen jullie potjes mee in een koelbox ofzo?
-In het vliegtuig, neem je 'm dan op schoot of hoe gaat dat?  of raden jullie een autoreis aan?
Jeetje wat een vragen, ben overuidelijk doodnerveus, maar wil op alles voorbereid zijn...
Hoop op bruikbare reacties!
Lieve Groetjes.

 
Hallo,

Ik ben net zelf op vakantie geweest naar spanje en ik kan je de volgende tips geven :

-over het vliegtuig hoef je je niet druk te maken je kindje komt bij je op schoot vast met een speciale gordel.

- op het strand had mijn zoontje een zwembroekje aan met een t'shirtje en de overige delen goed ingesmeerd, je kunt hem waterschoentjes aandoen altijd veiliger als blote voetjes.

- Ja je moet er wel voor zorgen dat je kindje extra vocht krijgt als het warm is, ik had een klein flesje diksap meegenomen.

- Potjes eten zal ik zelf meenemen als ik je was ze hebben ze daar wel maar het smaakt altijd anders! ik heb ze gewoon overal in de koffer gestopt.

- Luiers zijn er duur in Spanje dus zou er wel wat meenemen.

Verder niet vergeten zoutoplossingen   (O.R.S) mee te nemen mocht je kindje in de diaree raken! en paracetamols ook altijd handig.

Nou ik hoop dat je wat aan mijn info hebt maak je niet te druk laat het gewoon op je af komen en volg je gevoel over wat je mee neemt ik kan het weten!!!!

Alvast een fijne vakantie...........
 
hoi,
ik begrijp dat je nerveus bent. ben ik nl ook. ik ga van de zomer ook naar Frankrijk met de kleine  en ben druk op zoek naar info. ik kwam daarbij terecht op de volgene site:
www.samenopvakantie.nl die moet je eens bekijken. vol handige tips en een boekje dat je kan bestellen. dat heb ik gedaan, maar het komt van de week pas binnen dus even afwachten.
ik hoop dat je iets aan mijn info hebt, succes!!
groetjes
 
hoi,
ik begrijp dat je nerveus bent. ben ik nl ook. ik ga van de zomer ook naar Frankrijk met de kleine  en ben druk op zoek naar info. ik kwam daarbij terecht op de volgene site:
www.samenopvakantie.nl die moet je eens bekijken. vol handige tips en een boekje dat je kan bestellen. dat heb ik gedaan, maar het komt van de week pas binnen dus even afwachten.
ik hoop dat je iets aan mijn info hebt, succes!!
groetjes
 
Hoi!
Wij gaan in augustus voor het eerst camperen met onze zoon; dan 11 maanden. Ben ook reuze benieuwd hoe dat zal gaan verlopen. Voor de zekerheid gaan we naar een camping waar we al eerder zijn geweest, dan weten we wat ons te wachten staat...
We hebben zo'n klein kinder-vouwstoeltje gekocht en een "tuigje", op die manier gaan we onze kinderstoel fabriceren. In principe heb ik het niet zo op een tuigje, maar je weet maar nooit waar het uiteindelijk handig voor kan zijn.
Wie weet of je een kind van 11 maanden al in een goede geschikte kinderslaapzak mag/kan doen?? We willen ééntje van Nomad aanschaffen (hebben daar ook het campingbedje van), maar weet niet of dat wel zo verstandig is met het oog op wiegedood.
Groetjes Marieke
 
In vliegtuigen hebben ze diverse faciliteiten voor kinder, dat kun je het beste even navragen aan de vliegmaatschappij. Maar hele jonge babytjes kunnen al mee vliegen, dus ik neem aan dat ze voor kinderen van 10 maanden zeker wel wat mogelijkheden hebben. Bij het stijgen en landen kun je hem het beste wat te drinken geven, dan heeft hij minder last van zijn oortjes.
Zeker genoeg te drinken geven als het warm is. Inderdaad is diksap dan makkelijk (neem dan ook een fles water mee i.p.v. kraanwater, anders kan je kindje daar ziek van worden). Ik zou hem niet te veel in de zon laten op het heetst van de dag en toch altijd een t-shirt of mouwloos shirt aan en natuurlijk goed insmeren.
Waterschoentjes kan, maar als een kindje net kan lopen zijn schoenen eigenlijk niet zo goed. Het beste leren ze correct lopen door op blote voeten rond te lopen. Maar op het strand lijkt me dat ook niet zo prettig (zand kan ook behoorlijk heet worden). Dus dan zou ik daar wel schoentjes aantrekken.
Slaapzakje lijkt me niet zo goed (inderdaad vanwege wiegedood). Beter is denk ik gewoon een trappelzak met dekentje, net zoals je thuis doet. Als je in een tent slaapt, dan is een campingbedje het beste omdat dat je kindje ook van de vloer af is (warmer).
Heel veel succes en alvast veel plezier op vakantie!
 
Terug
Bovenaan