Zomervakantie met peuter van 2 jaar

Hoi mama's

Wie van jullie heeft er nu echt een top tip voor de zomervakantie.
heb thuis een hele berg met vakantie gidsen. Daarin lijkt het allemaal even mooi, maar das dus reclame en echt zo belachelijk duur allemaal!

Wij hebben tegen die tijd een peuter van bijna 2 jaar. We zijn er nog niet uit of we samen met mijn schoonouders gaan ja of nee.

Ik zou echt iets hebben aan mensen die zelf met een fijn gevoel terug denken aan een bepaalde vakantie met hun kind(eren), die het zo over zouden willen doen.

Wat we graag willen, Natuur, cultuur, zee, kindvriendelijk, weinig lawaai en weinig jongeren, het liefst een camping maar een huisje in een wat drukker gebied (meerdere touristen) is ook goed.

Ik hoop op bruikbare tips! Misschien ook handig voor andere moeders die nog over de vakantie bezig zijn.

Alvast bedankt, groetjes MamaLina
 
Hallo MamaLina,

Ik lift graag mee op jouw vraag, als wij in september op vakantie gaan is onze dochter 11 maanden. We willen graag een huisje of caravan of bungalowtent huren, zo een die ingericht is kant en klaar, wie heeft ideeen?

Groetjes,
Roos
 
Wij hebben ooit een tent gehuurd via www.vacanceselect.nl  en een huisje.
De tent was fantastisch!! Alles erop en eraan en eventueel ook een kinderbed en kinderstoel. We waren veel minder kwijt in september dan als wij zelf een tent hadden meegenomen en op die camping zouden staan met eigen tent. We zijn toen naar Italië geweest naar een caming met zwembad, restaurant en kleine supermarkt.
Ik vind het een prima organisatie en in vergelijking met anderen niet duur! Zeker niet in voor- en naseizoen. Ze hebben heel toeristische campings maar ook hele rustige door bijna heel Europa. En dus ook een heleboel verschillende huisjes. Je hebt daar echt een keus tussen een heleboel landen, cultuur of niet, rustig of groot en druk.

groet,
Jinny
 
Hoi hoi,
Wij hebben ooit naar volle tevredenheid hier gezeten met onze kids van toen 1,5 en 3,5.
http://www.campinglepommier.net
Het is wel erg Nederlands en ik hoorde van medekampeerders dat je er beslist niet tijdens de zomervakantie wilt zitten, want dan is het er bomvol, maar zo begin juni vond ik het er erg fijn en rustig.
Wij zijn zelf niet van die toeristische campingtypes (liever ergens in de bergen een klein tentje), maar dit was echt erg leuk.
Groetjes,
Michelle
 
Dag dames,

Nou als of het zo moet zijn, vanavond maar eens in de vakantie boeken gedoken en ons oog viel op le pommier. Dus Michelle, dank voor je tip, dit wordt 'm!

Hebben jullie een extra overnachting gedaan? of aan 1 stuk door gereden? Heb je nog andere tips? Heb je zo'n babypakket gehuurd of zelf vanalles meegesleept?

bedankt alvast!
groetjes,
Roos
 
Hallo iedereen,

vorig jaar zijn wij met onze zoon Gijs (in oktober 2 geworden) naar een camping in Frankrijk geweest in een kant en klare stacaravan van Eurocamp. Helemaal geweldig ! Alles erop en eraan, douche en wc in de caravan en het strand en zwembad om de hoek. Perfect. Een eigen kamertje voor Gijs met campingbed. Wij hadden ook de buggy erbij gehuurd, maar dit bleek niet zo'n goede zet. De buggy is niet opvouwbaar (en kan dus niet mee als je een dagje weggaat) en hij zat ook nog eens heel oncomfortabel ! Dat was dus geen aanrader. Verder alle lof over Eurocamp ! Volgend jaar als onze inmiddels geboren dochter groter is gaan we weer !

Groetjes
Marieke
 
Hoi Roos,
Nou, ik hoop echt dat jij het er ook leuk zult vinden.
Wij hebben de heenreis in twee keer gedaan, de terugreis in een keer. Hoe, daar heb ik iets over geschreven onder het kopje 'wie is er al op wintersport geweest'. Kijk daar dus als je details wilt weten.
Groetjes,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan