Zomervakantie tips

<p>Mijn man en ik willen graag in september, met onze zoon (dan 9 maanden oud) op vakantie naar Spanje. We willen t liefst niet te lang vliegen dus zaten zelf aan zo 2 uurtjes te denken. Wie heeft er leuke tips voor een vakantie met een kleintje waar je alles een beetje om handen hebt. Ben benieuwd!</p>

Hoi! Wil je per sé Spanje? Ik zit namelijk op dit moment in Portugal op een hele leuke plek waar je alles hebt voor kleine kids (én ook nog leuk voor je zelf ☺️)

Wij vliegen a.s. donderdag naar Menorca! Het buggy eiland in de volksmond. Is niet O lang vliegen en schijnbaar alles te koop als je iets vergeet.

Ik ben overigens wel benieuwd waar in Portugal de vorige gebruiker die reageerde zit. Als dat zo kindvriendelijk is, is t misschien wat voor volgend jaar voor ons. En hoe lang was het vliegen?

Wij zitten in Cabanas de Tavira, in de Algarve. We hebben een appartement gehuurd bij Pedras da Rainha. Het appartement heeft een aparte slaapkamer waar een kinderbedje is neergezet (als je met een baby reist zetten ze dat er sowieso neer). Woonkamer heeft ook een keukentje met magnetron, vaatwasser, koelkast, vriezer, kookplaat etc oftewel je kunt hier makkelijk hapjes/eten/flessen voor je kleine maken. 
Wij hebben incl ontbijt geboekt, vinden wij wel heel relaxed. Lekker aanschuiven in de ochtend en niet nadenken, ze hebben voldoende kinderstoelen die ze komen brengen als ze je aan zien komen lopen. Zwembad en kinderbad zit erbij, boulevard met allerlei leuke terrasjes en restaurants op loop afstand en het strand is ook dichtbij. Supermarkt is om de hoek van het complex en op 10 min rijden zit ook een groot winkelcentrum. Wij hebben een auto gehuurd om ook een beetje rond te kunnen kijken, incl kinderstoel was allemaal geregeld. 
Het is hier heerlijk, alles is schoon en handdoeken worden om de dag vervangen. Personeel is vriendelijk en de omgeving is prachtig. 
vlucht is 2,5 uur en daarna nog een half uur rijden ongeveer. Wij reizen met een dreumes van 19 maanden maar zijn al eerder met haar op (vlieg)reis geweest, met 8 maanden en met 13 maanden dus al wel wat ervaring. 

Oh dank jullie wel voor beide reacties. Ik heb nu inderdaad wel wat gezien op Menorca wat ons aanspreekt. “Insotel Punta Prima Resort”. Nog andere tips?

Leuk topic! Wij gaan over 2 weken naar Menorca, inderdaad het buggy eiland haha. Wij zouden met onze dochter van 10 maanden gaan 2 jaar geleden, maar corona.. dus dat ging niet door. Nu gaan we met onze dochter van bijna 3 en zoontjen van 10 maanden! Mega veel zin in. Het hotel heet trouwens Carema Beach in Cala n Bosch. Hebben een appartement met aparte slaapkamer op de begane grond. Hotel zit in een dorpje, heeft een zwembad, zit aan het strand. Wij hebben geboekt met half pension. Ben benieuwd!

Wij zijn er zo goed als uit! We gaan voor Mallorca (omdat wij heel graag vanaf Rotterdam willen vliegen) en dan het volgende appartementencomplex Inturotel Esmeralda Park. Nu twijfel ik nog om of logies ontbijt te kiezen of half pension. Ik lees overal dat er in t dorp ook allemaal leuke restaurantjes zitten alleen weet ik niet in hoeverre ik dat zie zitten met een baby van 9 maanden. Al verwacht ik dat we niet de enige zijn…. Wat vinden jullie?

Terug
Bovenaan