Zomervakantie

Hoi Iedereen,

Het is eindelijk zover de zomervakantie komt eraan.

We gaan met onze kleine meid eind juni een weekje naar spanje met het vliegtuig.....

Nu word ik gek van alle zorgen en vragen die ik heb dus vraag ik jullie tips en adviezen.

- wat mag ik aan drinken/eten mee het vliegtuig in nemen voor haar
- hoe gaat het met de buggy en moet ik van te voren aangeven dat ik hem bij me heb
- wat moet ik doen aan de druk op haar oortjes
- zouden jullie genoeg FV voor de hele week meenemen of daar kopen en (zwem)luiers???
- Kan je iets krijgen van de huisarts zodat ze rustig blijft in het vliegtuig (niet in paniek raakt) of is jullie ervaring dat dat niet gebeurt.
- Waar moet ik nog meer aan denken............
- etc etc etc

Tips voor de autovakantie die we eind augustus naar zuid-frankrijk gaan maken zijn ook welkom..........

Hi...

Wij gaan in julie 3 weken naar Indonesie...ook met het vliegtuig haha...

Met Nova hebben we dit ook gedaan, zij was toen 16mnd...

Zal je ff wat tips/antwoorden geven:

Je mag alle eten en drinken voor een kind meenemen behalve water niet want dat hebben ze aan boord...
Buggy mag gratis mee, maar het is wel verstandig dit even te melden, je laat hem labelen (net als de koffers) bij het inchecken maar mag hem meenemen tot het vliegtuig en dan zal ik aangeven dat je hem bij het vliegtuig terug wil en niet op de bagageband...
Het beste is om ze bij het opstijgen of landen te laten drinken of zuigen op een speen als ze die hebben, Nova sliep steeds en heeft absoluut geen last gehad...
Een kind die op schoot zit mag geen handbagage meenemen (de spullen moeten in je eigen handbagage) maar wel 10 kilo in het ruim, dus ik zal idd (zwem)luiers meenemen, luiers sowieso voor de eerste dagen, en doekjes...FV moet jezelf bekijken, ik ga bij een jaar over op koe-melk en dat koop ik gewoon op locatie, maar je kan altijd een pak meenemen natuurlijk...
En nog een belangrijke tip: neem genoeg reserve kleren mee in de handbagage en hoe warm het is als je vertrekt, altijd een vestje en sokjes in het vliegtuig...t kan heel koud zijn in zo'n ding...

Nova was super makkelijk de hele reis (16,5 uur vliegen, ruim 24 uur onderweg van huis tot bestemming) ik ga er gewoon vanuit dat Lasse dat ook is, het is belangrijk om zelf heel kalm te blijven, ben je gestresst dan word je kindje dat natuurlijk ook...

Alvast een hele goede reis....hahaha...

Liefs Randy

hoi hoi,

Ik ben met de kleine naar Egypte gegaan. De heenweg was een hel, wel 10 kinderen in het vliegtuig en allemaal aan het huilen. Maar daar kun je toch niets aan doen.
Verder qua voeding mag je alles gewoon meenemen, ook water in je fles en poeder in bakje(s).
Flesvoeding echt zelf meenemen, zou echt niet zoiets in het buitenland komen. Ze zijn daar toch anders gewent.
de buggy moet je melden bij het inchecken, ik had het geluk dat ze de mijne zijn kwijt geraakt, dus mijn advies hou m zolang mogelijk bij je(zelfs door de gate) en zet m bij het vliegtuig zelf neer. Die komen ze dan ophalen, weet je iig zeker dat hij in je vliegtuig zit!!
succes en rustig blijven, gewoon ontspannen dan is/wordt je kleine dat ook!

groetjes en veel plezier!

Terug
Bovenaan