Zomervakantie

Jullie al plannen gemaakt voor de zomervakantie? Tips of leuke ideeën zijn welkom! Vorig jaar met de auto gegaan maar willen nu weer gewoon vliegen.. Ben nu al benieuwd hoe dat zal gaan met 2 kleine kindertjes ;-)

Ik heb er al eerder in een "discussie" over gehad...
Mij te duur ! Vliegen met 5 kinderen is echt onbetaalbaar!

We kunnen ook niet in een appartement of familiekamer met ons 7-en. Dus onze keus is gevallen op Denemarken.

Relatief dichtbij, grote huizen, weinig geld...

Mijn man en ik hebben afgesproken dat als alle kinderen de deur uit zijn dat we dan samen naar Australie gaan (haha)!
Dus dat duurt nog even...

Wij gaan dit jaar 'glamping' in Frankrijk. Pfffff hahah lig helemaal dubbel bij die stomme term.
Maar het komt er op neer dat we luxe gaan kamperen in de hoop dat de jongens zichzelf lekker kunnen vermaken op een camping. En een beetje luxer want ik hou helemaal niet van camping sanitair.

Vorig jaar in ibiza geweest. Was echt top.
Huis gehuurd via homeaway en losse vlucht. Ook nog redelijk betaalbaar.
Want als je in de schoolvakanties moet is vliegen met 2 of 3 kinderen ook al heel duur.

Ook goeie ervaringen met Turkije. En ook Portugal en Mallorca erg relaxed.

Jullie kunnen vast nog in t voorseizoen of niet? En voor de kleine rekenen ze nog niks. Dan is het nog wel betaalbaar.

Wat voor soort vliegvakantie zit je aan te denken dan? Hoe ver? En strand of juist actief?

Nee niet in t voorseizoen, zitten aan vakantie vast ivm m'n man z'n werk dus eind Juli willen we weg. Strandvakantie is onze favoriet, aan de kust, huis of stacaravan.. Ibiza lijkt me ook leuk mamma 3007, dat is jullie dus goed bevallen? Goed te doen ook met kleine kinderen?

Oh dat is jammer. Hoef je nog niet in t hoogseizoen vanwege de kids, maar vanwege je man. Haha.

Ja ibiza is gaaf. Erg kindvriendelijk. Het staat bekend als partyeiland en dat is het ook. Maar dat is niet overal zo. Je hebt veel rustiger plaatsjes waar het niet echt aan de orde is.
Wat heel leuk was....je hebt daar allemaal gave standjes. Dus auto huren en elke dag een ander strand opzoeken (deden wij).
Alleen waren onze jongens bijna 5 en 7.
Dat is natuurlijk wel anders als je echt een baby mee moet slepen. Lijkt mij minder relaxed. Je wil dan liever alles een beetje in de buurt hebben. Ik althans wel.

Ook een tip: boek iets met airco. Hadden wij niet en normaal kan ik echt super goed tegen hitte. Maar nu was ik zwanger en ik ging echt kapot joh. Het kan daar dus ook heel heet worden.

Ik vond Mallorca ook echt een aanrader met hele kleine kinderen. Wij zijn daar geweest toen de oudste net 3 was en de jongste 10 maanden. Alles is daar op kinderen ingesteld. Restaurants hebben vaak een afgesloten speeltuintje erbij zodat de oudste lekker veilig kon spelen en de jongste sliep dan in de kinderwagen. En wij lekker eten en borrelen.
Mooie stranden ook daar. Echt een mooi eiland.
Wel druk en toeristisch maar dat is ibiza ook. Waar is dat tegenwoordig niet.

Leuk hoor. Wil volgend jaar ook wel weer vliegen!
Maar eerst in de krokus op wintersport. Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen met een baby erbij
:-s

Terug
Bovenaan