zon helpt bij eczeem ????

haiiiiiii :)                

ik dacht: ik open maar weer eens een onderwerp over eczeem. mijn dochter heeft dus eczeem en blablabla (lees vorige discussies, geen zin en tijd om weer alles opniuw op te   schrijven)
ik heb gisteren van mijn nicht gehoord dat zon helpt
haar dochtertje van 3jr heeft als baby ook eczeem gehad. de voeding hielp niet, de cremes hielpen niet, eigenlijk hielp niks..het kwam iedere keer terug. haar wangetjes, haar voorhoofd, haar schouders en borstje waren rood en droog. ze is in de zomervakantie naar spanje geweest met de kleine (ze was toen 4.5mnd) en sindsdien is het nooit meer teruggekomen. zij beweert dat het toch echt door die zon kwam...
aangezien ik nu een beetje wanhopig ben, kan ik echt niet wachten tot het warmer wordt zodat ik haar bloot in de tuin (in zwembadje) kan laten spelen. zodat ik dit persoonlijk kan ervaren en zeggen of het echt helpt. zij zegt dus van wel...of zou het allleen aan de spaanse zon liggen? haha grapjuhh :) nou doei !
 
Hoi hoi,

Daar heb ik nog niks eerder van gehoord mijn oudste is nu 5 en heeft al vanaf dat hij 7 wk was eczeem, wij zijn al een aantal keer naar zuid frankrijk geweest en hij heeft het nog steeds hoor!!
Misschien hadden we die 100km nog moeten doorrijden dan waren in spanje geweest, haha.

Groetjes, Mary jane
 
hallo,

over zon en eczeem. volgens mij is zon niet goed voor eczeem daar word het erger door, ben gisteren met mijn neefje mee geweest naar de dokter en deze zei hem goed insmeren met die zon. maar wat ik wel weet is als het niet open is dat zeezout goed is. misschien is haar kindje wel mee in het water geweest en blijft het daarom weg. maar beslist niet het water ingaan als het open is dan bijt het heel erg. mijnneefje is bijna 2 jaar en heeft het al zolang dat het gewoon af en toe zielig is zoals hij zich open krapt.
hopelijkheb je hier iets aan
liefs mariska
 
Terug
Bovenaan