Zo'n honger!!! Heeft er iemand een tip??

Hoi allemaal, ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand er een oplossing voor weet.... Ik ben namelijk extreem misseljik en ben steeds aan het spugen (ben nu 10 weken zwanger). Door de misselijkheid kan ik bijna helemaal niets eten. Eigenlijk staat al het eten mij tegen, behalve bijvoorbeeld een zure groene appel, stukje komkommer of paprika. Het beste voel ik me als ik niets eet, dan hoef ik namelijk ook niet te spugen. Maar daardoor loop ik de hele dag met honger en 'snachts lig ik wakker van de honger. Het is echt een heel naar gevoel. Is er iemand die dit ook heeft en weet wat je hier tegen kunt doen? Het probleem is gewoon dat ik ECHT niets door mijn keel krijg, het zit ook helemaal dichtgeknepen. WIE WEET WAT TE DOEN????? Ik hoop echt dat jullie het weten..
 
Heey assepoester,

Ben je onder controle bij een gyneacoloog anders zou je je urine kunnen laten controleren op ketonen heet het geloof ik. Ik ben opgenomen geweest voor uitdroging..heb een infuus gekregen en dit maakte dat ik me stukken beter voelde, soms is sondevoeding ook nodig. Geloof me je knapt er echt enorm van op. Ik ben ook nog steeds zo misselijk! Maar een infuus helpt je echt. Paar dagen na het infuus is weer een ramp. Of toch emesafene en sommige artsen schrijven bij uitzondering primperan voor tegen de misselijkheid, deze zijn er beide in zetpil vorm. Emesafene hielp mij helemaal niet en primperan kreeg ik niet van mijn gyn of huisarts! Soms kan de misselijkheid ook komen van een ijzer of vitamine b12 te kort heb je hier al op laten prikken.
Ik weet ondertussen dat het bij mij puur de hormonen zijn, dus ik moet 9 maanden doorzetten.. en na de bevalling voel k meteen weer goed.

Heeel veel sterkte!! Ik snap je helemaal meid!
 
Ik heb op mijn nachtkastje crackertjes liggen, zodat wanneer ik 's nachts wakker word vd honger een hapje kan nemen.
Ik ben nu 14 weken en slaap eindelijk weer goed door 's nachts. Maar dat hielp bij mij wel. Misschien helpen baby fruitpotjes? Da's zo vloeibaar.
Sterkte!
 
Hoi,
Net zoals ils zegt, uitdroging versterkt de misselijkheid. Dus hoe moeilijk ook, probeer te blijven drinken. Misschien lukt het wel als je op bed ligt?
Succes!
X Siem
 
O ja, en misschien kun je extra vitamine slikken om op pijl te blijven? Er wordt wel gezegd dat het kindje toch wel neemt wat het nodig heeft.
Hopelijk wordt het nu snel minder...
 
Ik had voor de misselijkheid een zetpil van de HA gekregen. Dit ook omdat ik zoveel moest overgeven. Emesafine heette het geloof ik. Werkt goed en je kunt dan ook weer eten.

succes
 
Je kan Nux vomica van dokter vogel proberen. Werkte bij mij erg goed tijdens mijn eerste zwangerschap (16 weken misselijk en overgeven de gehele dag :) ).

En is 100 % veilig. Staat ook op de site dat je het mag gebruiken tijdens zwangerschap.

Die zetpillen van de huisarts heb ik ook gebruikt, maar die werkte bij mij voor geen ene meter.

Licht verteerbaar eten, kleine beetjes steeds. En eet dingen waar je zin in hebt.

 
Hoi allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties. Helaas, de dingen die genoemd worden, nux vomica, zetpillen (emesafene) helpen helaas niets. Crackertjes eten gaat ook niet, want dat krijg ik neit naar binnen. Wat drinken betreft, drink ik alleen melk, want de rest komt naar buiten (ook water en thee). En extra vitaminen heb ik ook geprobeerd, maar die kan ik niet eens doorslikken en komen er ook weer uit. Gemberpillen hielpen trouwens ook niet. Nou ja, in ieder geval bedankt voor jullie tips. Ik ben inderdaad ook wel bang voor uitdroging, maar mijn man zegt dat melk drinken ook vocht is. En een infuus geven ze denk ik niet zomaar.... Groetjes, Assepoester
 
Terug
Bovenaan