zon...slecht of juist niet?


Hey allemaal!

Alles goed met jullie en jullie buikjes?
Wat een weer is het he!
daar gaat dus ook mijn vraag over..

Ik hoor namelijk verschillende verhalen over in de zon zitten.
de een zegt dat het slecht is en de ander zegt van niet.
wou ik zaterdag even lekker in de zon zitten wist ik niet of het wel mocht.
dus heb het maar bij de schaduw gelaten maar toen ik even op de fiets wegging wel eventjes ingesmeerd met zonnebrand.

nu is mijn vraag, welke factor kan ik het beste gebruiken voor in de zon?
ik hoorde dat als je in de zon zit en je hebt je buik toch bedekt dat je er dan nog een handdoek of zo over heen moet leggen.
klopt dat?
en als het klopt waarom is dat dan zo?
dus eigenlijk heb ik 2 vragen

ik hoop gauw wat te horen..

liefs sarah 24 weken zwanger van 1e kindje
 
Wat ik steeds heb begrepen is dat je door de hormonen meer kans hebt op vlekken en dat staat niet zo mooi. Zelf ben ik een enorme zonliefhebber, maar heb zo'n rossige blanke en dus gevoelige huid.  Ik ben 3 weken naar Griekenland geweest en daar heb ik toch lekker in de zon gezeten,   maar wel met een petje voor mijn gezicht en factor 20 op mijn hele lijf. Ik ben nu best heel bruin (voor mijn doen, dan) maar heb geen vlekken. Ook mijn buik is af en toe lekker in de zon geweest. Ik heb wel echt voorkomen dat ik kon verbranden, maar verder lekker van de zon genoten.
Op dit moment vind ik de zon alleen te warm en zit dus met dit weer achter een compu.
genietse
greet
 
hoi meiden,



het is niet goed om de hele dag in de zon te zitten, niet alleen om de
zw.vlekken maar ook om je lichaamstemperatuur/warmte die naar je kindje
gaat. Gewoon in de schaudw en af en toe in de zon is niet erg. Vlekken
kunnen zo ontstaan, ook al smeer je je in, je krijgt ze of niet, bij de
1e heb ik nergens last van gehad, maar blijf toch maar in de schaduw
want ze kunnen altijd blijven en dat is wel zonde dus dan maar een
beetje



groetjes carreen

(24 wkn 1 dg)

 
Hoi.

Idd is het niet verstandig om in de volle zon te gaan liggen ivm je lichaamstemperatuur die dan kan oplopen, ook zijn de oogjes van je beebs gevoelig voor licht dus je kunt je voorstellen dat als je buik normaal verstopt zit, en dan ineens in het volle zonlicht komt, dit niet echt fijn is.
Ook heb je kans op een zogenaamd zwangerschapsmasker in je gezicht, door de hormonen en meer pigmentatie in je huid (denk aan zws-streep op je buik en donker wordende tepels) het hoeft niet dat je er last van krijgt, maar het kan idd zo zijn dat dit niet helemaal wegtrekt na de bevalling. Ik heb er helaas ook last van en probeer me zo goed mogelijk te beschermen, maar voorkomen kun je het niet.
 
Terug
Bovenaan