Zonde van het potje

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben begonnen om mijn zoontje (gecorrigeerd 4 maanden) oefenhapjes te geven. Nu is het, zoals ik gelezen heb, beter om een aantal dagen achter elkaar hetzelfde te geven. Mijn zoontje neemt maar een paar hapjes, maar als ik zo'n potje open maak.. vind ik het zonde om de rest weg te gooien. Je mag het echter volgens de verpakking maar 24u bewaren. Hoe doen andere ouders dit?</p><p>Groetjes </p>
 
Ik laat een potje wel 48 uur staan in de koelkast. Heeft mn dochter nooit iets van gehad. Dus dan kan ze er 3 dagen van eten. 
Een opgewarmd restje natuurlijk niet bewaren. 
Ik kijk hoeveel gram er in een potje zit en weeg dat dan af zodat ik 3 gelijke porties heb voor 3 dagen.
Invriezen is ook slim! Nooit gedaan, maar dat kan vast ook wel!
 
Nu eet je kindje nog heel weinig, maar je zal zien dat hij snel meer zal gaan eten en dat je dan prima uitkomt met 3 dagen per potje, op den duur wordt het 2 dagen per potje! 
 
 
Ik laat een potje wel 48 uur staan in de koelkast. Heeft mn dochter nooit iets van gehad. Dus dan kan ze er 3 dagen van eten. 
Een opgewarmd restje natuurlijk niet bewaren. 
Ik kijk hoeveel gram er in een potje zit en weeg dat dan af zodat ik 3 gelijke porties heb voor 3 dagen.
Invriezen is ook slim! Nooit gedaan, maar dat kan vast ook wel!
 
Ik liet 't potje ook gewoon 48 uur in de koelkast. Bij Olvarit staat 24 uur op de verpakking, bij sommige andere merken (Kruidvat, Ella's Kitchen) 48 uur. Ik ging er dus vanuit dat dat wel kon. M'n zoon heeft er ook nooit last van gehad. 
 
Zelf maken. Is in een handomdraai zo gedaan en je weet meteen wat je uk binnenkrijgt. Je kunt een ijsblokjeshouder gebruiken. Doen wij ook. In het begin 1 ijsblokje. Nu zitten we al op 100 gram. Dus dat vriezen we niet meer per ijsblokje in. Nu kleine bakjes ervoor. Ik ga meestal 1 dag een uur los in de week voor drie of vier diverse maaltijden en fruitblokjes, dan staat er weer een voorraad klaar.
Voordeel van zelf maken is, dat ze niet al te veel wennen aan de smooth structuur. Je kunt dan steeds een beetje groffer maken, zodat ze straks makkelijker eten. Op vakantie vorige week wel potjes gebruik hoor, gewoon als gemak en bij de ekoplaza gekocht. Ik ben geen heilige haha
 
Terug
Bovenaan