Zonder baby weg en toch borstvoeding

<p>Hoi, </p><p style="text-align: left;">Over een maand of 2 moet ik met mijn werk op reis voor 6 dagen. Mijn baby kan niet mee, want ik ben docent en het is een schoolreis. Hij is tegen die tijd 7 maanden en ik was eigenlijk van plan om dan nog borstvoeding te geven. Het voeden gaat tot nu toe goed, maar kolven graag niet altijd even soepel. Ik vind het een gedoe om een goed en rustig moment te vinden en krijg er vaak niet een voeding uit, daarvoor moet ik dan 2 of 3 keer kolven. Over een week of 3 begin ik weer met werken, dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat. </p><p>Voor 6 dagen vooruit kolven lijkt me in ieder geval echt bijna onmogelijk. Zijn er mensen die in dat soort gevallen poedermelk hebben gegeven en na het uitje weer verder zijn gegaan met borstvoeding? Zo ja, hoe is dat gegaan? Pakte de baby daarna de borst weer? </p><p> </p>
 
Mijn meid is nu 8,5 maand en geef nog bv. Ben niet meer dan 3 dagen van haar weg geweest dus kan gedeeltelijk tips geven. Bij mij gaat het kolven op het werk goed maar krijg er voor mijn gevoel ook geen volledige voedingen uit. Maar ze zeggen dat je kolft wat zij ook drinkt. 
Ik heb voordat ik met werken begon wel watvoorgekolft. Gewoon wat mogelijk is. Sinds kort geven we af en toe een papfles met kv. Volgens mij merkt  je kindje niet veel verschil tussen kv if bv in de fles. Ik zou de soorten melk (kv en bv) in die week laten afwisselen. Dan houdt ze wel de smaak van bv. Waarschijnlijk zal ze na je weg zijn wel weer aanhappen. Dat verleren ze niet zomaar. 
Ik vond het plannen van kolven in mijn vakantie veel lastiger dan op het werk. Op het werk heb ik een goed ritme gevonden en kan ik me zelf terugtrekken op vaste plekken. Op vakantie vond ik het lastig omdat ik telkens moest zoeken/vragen voor een plek en het programma van mijn vrienden belemmeren. 
Zorg voor niet te hoge verwachtingen en laat het open op je af komen. In heb de instelling: ik probeer het kolven en als het mij teveel kost of zij doet het er niet goed op dan ga ik over op kv. Succes met je keuze. 
 
Goede tip van hierboven. 
Probeer de helft bij elkaar te kolven of een kwart en dan kan je (je man) dat tussen de kunstvoeding door geven.
Zodat je het eventueel als je thuis komt weer kan oppakken met de borstvoeding. 
Succes, ik hoop dat het lukt! Maar komt vast goed. En anders is 6 dagen kunstvoeding ook Prima toch! 
 
Goede tip van hierboven. 
Probeer de helft bij elkaar te kolven of een kwart en dan kan je (je man) dat tussen de kunstvoeding door geven.
Zodat je het eventueel als je thuis komt weer kan oppakken met de borstvoeding. 
Succes, ik hoop dat het lukt! Maar komt vast goed. En anders is 6 dagen kunstvoeding ook Prima toch! 
 
Terug
Bovenaan