Zonder luier

<p>Onze dochter van 5 jaar slaapt s'nachts nog met een luier om, we hebben het een aantal keer geprobeerd zonder luier, maar dat ging al heel snel fout.</p><p>Ze zegt zelf dat als ze d'r ogen dicht doet (en dus gaat slapen) ze niet in de gaten heeft dat ze moet plassen, dus doet ze dit in d'r slaap.</p><p>Overdags gaat het prima, echter als ze een beker drinken op heeft kan ze wel 3 keer naar de wc gaan in een uur..</p><p>Hebben jullie toevallig nog tips?</p>
 
Ik laat onze dochter van 5 nog een keer plassen als wij naar bed gaan.
Draag ze dan naar de wc ze plast dan en dan draag ik haar weer terug.
 
Ongeveer een uur voor bedtijd geen drinken meer geven. Als ze naar bed gaat laten plassen en dan als je zelf naar bed gaat nog een keer. Je kan haar voor de zekerheid dan nog wel een luier aan doen, zodat ze niet nat wakker wordt mocht het toch nog niet lukken. Maar in principe zou de luier dan sochtends droog moeten zijn. Er bestaat ook een plaswekker, geen ervaring mee, maar misschien is dat ook nog een optie.
 
Hoi.

Mijn. Zoontje is net 5 geworden wij proberen hem zindelijk te maken. Hij gaat 19:00 naar bed en doet een plasje. Tussen 21:00 en 22:00 maken wij hem weer wakker om naar de wc te gaan . Voor hem werk dit, Hij is 9 van de 10 keer droog. En inderdaad niet te veel meer laten drinken werkt ook goed.
 
Hoe erg is het dat ze 's nachts een luier draagt? Misschien is ze er nog niet aan toe? Volg haar in haar eigen tempo. Laat het los. Ze zal zelf aangeven wanneer ze er klaar voor is. 
Er zijn veel kinderen in de basisschool leeftijd die in de nacht niet zindelijk zijn. Het is vaak een onbesproken onderwerp. 
Ons lichaam maakt een hormoon aan die een signaal af geeft aan de hersenen als we wakker moeten worden door een volle blaas. Jonge kinderen maken dit hormoon nog niet aan. 
Geef het tijd. Leg er geen focus op. Het is niet dat ze niet wil maar simpelweg niet kan.
Het komt goed!
 
 
 
 
 
Terug
Bovenaan