Zonne-allergie?

Zodra het mooi weer is en mijn zoontje dus korte mouwen en korte broek aan heeft zit hij de volgende dag onder de rode vlekken en plekken. het is geen zonnebrand dat weet ik wel. ik smeer hem altijd in met een goeie zonnebrandcreme. hij heeft het ook als hij alleen maar in de schaduw is geweest. na een paar dagen smeren met Sheabuttercreme gaan de plekken weg. hij heeft er zelf volgens mij geen last van. herkent iemand dit verschijnsel? Hij is trouwens 16 maanden.

Groetjes Patricia
mv Justin
 
Misschien is je kindje allergisch voor de zonnebrandcreme.
Wat voor merk zonnebrandcreme gebruik je ?
Ik heb pas een voorlichting gehad van de brandwondenstichting en daar zeiden ze dat de Nivea voor kids allergische reacties kan geven. Op het kinderdagverblijf van mijn dochters word dit om deze reden ook niet gebruikt. Zij adviseren sowieso minimaal factor 40.
Maar ook voor andere cremes kunnen ze allergisch zijn, mijn dochter was dit bijvoorbeeld voor de babyolie van Natusan, notabene speciaal voor baby's.
Hopelijk kom je er achter wat het is, want het is hartstikke vervelend natuurlijk
 
Smeer hem eens in als een dag de zon niet schijnt. Dan weet je gelijk of het door de zon of juist door de zonnebrandcreme komt. Ik gebruik voor mijn zoontje trouwens Ultrasun factor 28. Die hoef je maar 1 keer per dag te smeren een half uurtje voor je kind de zon in gaat en dat werkt dan echt de hele dag. Het is waterproof en "slaapjesproof". Mijn zoontje is hiermee nog nooit verbrand (eigenlijk nauwelijks verkleurd) en dat terwijl het toch echt een heel blond jongetje is met een lichte huid. Ik gebruik het al vanaf zijn eerste zomer. En zelfs in Italië deed het goed zijn werk en nooit een allergische reactie gezien. Je kan het kopen bij de grotere drogistern (Etos bijv.)
Succes ermee!! (Ik hoop voor je dat het aan de creme ligt want zonneallergie lijkt me nogal een lastig probleem)
Groetjes
Ingrid, mama van Gijs (18mnd)
 
Bedankt voor de reacties!

We hebben al verschillende cremes geprobeerd maar toe nu toe allemaal
met hetzelfde resultaat helaas. Ingrid, goed idee van jou om eens in te
smeren als de zon niet schijnt. Ga ik zeker proberen.



Groetjes!

 
Hoi,

Het kan ook een reaktie van het zweten zijn. Door de broeierige warmte op de huid, veroorzaakt door de zon en het insmeren.

Met het insmeren smeer je de huid als het ware dicht, en heel vaak zie je bij kleintjes dat ze dan last krijgen van zweetuitslag. Mijn dochters hebben daar ook last van, maar je ziet dat het minder wordt naarmate ze vaker in de zon zijn.

sterkte lin
 
Hoi Patricia Post en Justin,
ik weet wat het is om een zonneallergie te hebben, omdat ik dit zelf ook heb namelijk.Het helpt bij mij niet om me in te smeren, omdat het door de zon komt en de warmte vooral als het erg warm is krijg ik beginnend op mijn armen een rode uitslag die naar mate het warmer wordt een soort blaasjes worden.Ik ben ook geen zontype en mag er ook niet in komen omdat ik ook last heb van een zonnesteek.Het kan erg jeuken maar het doet geen pijn alleen als je deze rode bultjes/blaasjes open krabt. Als ik teveel jeuk heb gooi ik er mentholpoeder op dit verzacht en verlicht  de jeuk.Wat ik ook wilde zeggen is je kunt er niet veel aan laten doen maar  als je het zeker wilt weten of hij een zonne allergie heeft kun je bij je huisarts een test laten doen voor bepaalde dingen waar je allergies voor bent. Dit doet geen pijn het is alleen een vreemde ervaring dat je ziet op welke dingen je reageert terwijl je dit niet had verwacht.Ik hoop je zo voldoende informatie te hebben gegeven anders hoor ik het wel. Groetjes Silvia.
 
Nou ik weet wat het is hoor. Het heet constitutioneel eczeem. Het is een reactie van het lichaam op iets wat er al het hele jaar door is maar dat dan in combinatie met het mooie weer. Snappen julllie het nog? Ik heb er nu een zalfje voor en dan maar hopen dat dat helpt. Hij kan er gemakkelijk weer overheen groeien zegt de huisarts en voor de rest is het ook niet erg alleen ziet hij er soms gek uit met al die rare rode plekken.... Maar goed, wie weet gaat dat met het zalfje beter. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

groetjes Patricia
 
hoi Patricia

Fijn dat je nu weet wat de oorzaak is en hopelijk helpt het zalfje.
Ik zou toch wel blijven uitkijken wat  je op het huidje smeert, want kinderhuidjes zijn erg gevoelig.
Veel plezier de komende dagen , het word mooi weer !

groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan