Zonnebank...Hoe slecht is dat als je probeert zwanger te worden??

hallo meiden,

omdat ik erg pukkelig ben op mijn borst en rug ga ik soms 1 a 2 x onder de zonnebank per week. ik ben er sinds deze maand weer mee begonnen omdat ik over twee weken een weekendje wegga...en me heel erg schaam voor mijn huid dan...de zonnebank helpt tegen de puistjes.

maar ik heb vorige week w.s. een miskraam gehad...en nu vraag ik me af...kan dat komen door de zonnenbank???
en kan het de eisprong beinvloeden??

liefs wilma

Hoi,

Ik heb zon beetje hetzelfde probleem als jij. Voel me toch een stukje zekerder als ik lekker ga 'zonnen'.

Afgelopen jaar toen ik ook zwanger probeerde te worden ben ik evenveel als anders naar de zonnebank geweest en t was zo goed als gelijk raak. En een zus van mij had precies hetzelfde dus ik zou me daar geen zorgen om maken. Naar mijn idee wordt dat pas anders als je daadwerkelijk zwanger bent. En ook toen ben ik zo af en toe nog lekker een half uurtje gegaan hoor. Gewoon mn buik gedeeltelijk bedekt en het ging prima.

Succes

he hoi hoi,

dank je wel voor je antwoord! je hebt me wel even gerust gesteld!

dus het kan niet kwaad, ik was zowiezo wel van plan zodra ik zwanger ben het niet te doen!

liefs wilma

Hoi,

Volgens mij kan het totaal geen kwaad hoor! Je moet niet naar de sauna gaan als je lichaam daar niet aan gewend is, maar een zonnebank is lang niet zo warm als een sauna toch? En toen ik zwanger was van mijn eerste kindje lag ik ook met een dikke buik in het zonnetje, met 30 graden buiten!
Ik ben nu inmiddels zwanger en heb me net voorgenomen vanavond lekker onder de zonnebank te gaan! Niks mis met een portie gezonde ontspanning!!

Je moet wel uitkijken dat je  (als je eenmaal zwanger bent) geen 'zwangerschapsmasker' krijgt: lelijke bruine vlekken die vaak niet meer wegtrekken.

Groetjes en relax-ze!
Marceline

p.s. je zult zien dat, als je eenmaal zwanger bent, je huid een stuk gaver wordt! Jammer genoeg is  dat van tijdelijke duur

he hoi,

nou gelukkig maar, dan ga ik deze week idd nog lekker genieten!!
nee mijn zonnenbank is lekker warm...niet te warm....ik kom er in ieder geval nooit zwetend onder weg!

ik heb trouwens wel altijd een handdoek over mijn hoofd...dat scheelt dan alweer!

liefs Wilma

Hoi,
Naar het schijnt mag je gewoon onder de zonnebank maar je moet wel in de gaten of je lichaam niet te warm word, dat schijnt ook al bij zonnebanken het geval te zijn. Luister dus naar je lichaam als dat zegt te warm ga er dan eerder onder uit.
Ik ga in de winter meestal ook onder de zonnebank, vooral vanwege de lichte vorm van eczeem. De afgelopen maand dus ook en toen ben ik er wel achter gekomen dat ik zwanger ben geworden. Ik ben daarna ook gewoon onder de zonnebank geweest alleen vond ik het toen wel heel snel warm worden.
Dus ben ik er eerder onder uit gegaan.
Belangrijk dus luister naar je lichaam en houd in de gaten of je geen zwangerschapsmasker krijgt. Verder veel plezier met het zonnen.
Liefs Bloem 25

Terug
Bovenaan