Zonnebank??? Slecht???

Hoi meiden,

Sinds vandaag weet ik dus dat ik zwanger ben. Maar wat ik nou af vroeg, ik ga over drie weken trouwen en wil een kleurtje en ga dus 2 keer per week 15 min onder de zonnebank (super turbo) maar is dit erg slecht voor het kindje?
 
Ik heb dat pasgeleden aan de verloskundige gevraagd en zij zei dat het op zich geen kwaad kan, mits het met mate is en je erzelf tegen kan.
Ik ga nu zelf ook even voor mijn vakantie een paar keer, omdat ik anders zo inetens bleek ben. Maar ik durf niet langer dan 10 minuten en ik leg ook wel een handdoek op mijn buik.

Groetjes,

Nina
 

Hoi hoi,

naja, mij werd verteld dat zonnen helemaal niet zo goed is voor jou en de baby. Ook als je op vakantie gaat naar een warm land, wordt geadviseerd om in de schaduw te zitten. Opzich kan een beetje zon ook geen kwaad, maar weet niet of het nou zo verstandig is om onder een turbo te gaan. Zelf ging ik voor mijn zwangerschap ook eens in de zoveel tijd onder de turbo, denk dus echt dat dat te heet is hoor. En anders zou ik wat net al gezegt werd, een handdoek voor de zekerheid over je buik leggen.

Groetjes Cody

 
hallo zonnen is niet slecht voor je kindje als je je buik maar goed afdekt met een handdoek en het beste kan je voor de gezichtsbruiner aan zitten want het liggen is minder goed voor je kindje
een hele fijne tijd en geniet van je trouwdag
 x claudia
 
Mits je geen zwangerschapsmasker krijgt en je het met mate doet, is er niets aan de hand. Zorg dat je niet oververhit raakt. Dat het zweet dus uit je lijf gutst en je een knalrood gezicht hebt. Voor je kindje kan het dan geen kwaad.
Claudia: waarom zou je niet mogen liggen? Daar heb ik nog nooit van gehoord!
 
Hoi,

Ik ben ook regelmatig onder de zonnebank geweest en ben net terug van vakantie en heb ook gezond. Ik heb af en toe wel wat op mijn buik gelegd omdat ik het zielig vond dat felle licht. Ik kan niet meer op mijn buik liggen (bennu 23 w) dus ook veel op mijn zij gelegen zodat ook mijn buik in de schaduw lag. Goed smeren en naar jezelf luisteren, ik heb het honderd keer opgezocht en nooit gezien dat het slecht is voor je kindje als je maar naar jezelf luisterd met de warmte e.d.

Fijne huwelijksdag en nog gefeliciteerd, geniet ervan!
Groetjes Po
 
Terug
Bovenaan