Zonnebank

<p>Hallo mamas</p><p>ik ben nu 7 maanden zwanger, het is niet heel belangrijk, maar ik voel me zoo bleek en niet echt op mijn knapst op dit moment haha. Mag ik nog onder de zonnebank? Met een handdoekje over de buik uiteraard? Ik ga alleen als het geen enkele invloed heeft op mijn kleine schat. Ik lees verschillende dingen. Of zouden jullie het gewoon niet goed??</p><p>alvast bedankt xx</p>

Ik las dat de uv straling niet schadelijk is voor de baby. Maar als je zelf te warm wordt door zonnebank of langdurig in de zon zitten is dat wel schadelijk voor de baby. Daardoor is de bloedtoevoer naar de baby minder goed, en kan er een tekort een zuurstof en voedingsstoffen ontstaan. En je hebt het risico op een zwangerschapsmasker.

https://www.zwangerenportaal.nl/zwanger/gezondheid/mag-je-onder-de-zonnebank-als-je-zwanger-bent

Voor je kindje kan het geen kwaad. Maar zelf heb je kans op een zwangerschapsmasker en dat kan blijvend zijn. Ik zou dat risico niet riskeren, maar het is aan jezelf of dat voor jou ook geldt. 

Het is inderdaad voor je eigen huid . Ik heb een zwangerschaps masker en geloof me dat is echt heel erg . Ik heb het opgelopen toen er een klein zonnetje op mijn gezicht scheen . Ik vind het echt heel erg het zit vooral rond mijn ogen (omgekeerde panda) . Nu naar mijn zwangerschap wordt het wel al wat minder maar je ziet het nog . Ik zou je echt afraden om onder de zonnebank te gaan . Hoeft niet dat je een masker krijgt maar ik zou het risico niet opzoeken .

Ik zou het zelf niet doen. Gebruik zelf een tanning spray van marc inbane, werkt echt perfect en je hebt op een gezonde manier een kleurtje

Ik zou het persoonlijk ook niet doen. Van Clarins heb je een hele fijne zelfbruiner voor je gezicht. Beetje prijzig, maar dit al de 2e zwangerschap dat ik m gebruik. Goed spul is het, niet te nep maar geeft je net dat gezonde tintje in je gezicht. 

Terug
Bovenaan