Zonnebank....

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik mag wel onder de zonnebank.
Dit heeft mij de dokter verteld.
Als je je maar goed insmeerd.
Ik heb namelijk een abonnement op de sportschool en doe iedere woensdag aan bodybalance.
Is yoga/pilates.
Dit mag ik ook door blijven doen tot  de 12 a 13 weken zwangerschap i.v m. de buikspieren.
Is dit nu echt zo?
Dat rekken en strekken en dubbelvouwen..dat kan ik gewoon mee doorgaan?
Normaal ga ik ook iedere week in de sauna.
Die is mij nu wel afgeraden.
Ik ben nu in het begin van de 6e week.

Liefs Roselien.

hoi,

de zonnebank mag idd alleen wat ie dan vergeten is is dat je iets op je buik en gezicht moet leggen, anders kun je zwangerschapsmasker krijgen in je gezicht voornamelijk, dat zijn pigmentvlekken die nooit mer weggaan ik heb ze ook sinds mijn eerste zwangerschap en inderdaad ze gaan niet weg

yoga zal ook geen probleem zijn je kindje zit goe dverpakt en je zal zelf wel voelen tot hoever je kan gaan de instructrice weet dit vast ook wel

de sauna wordt de eerste 14 weken afgeraden, daarna voel je ook weer vanzel fhoe het gaat als je duizelig wortd ga je eruit maar dat doe je nu ook dnek ik.....

groetjes brenda

Hoi Roselien,

Ik doe ook aan bodybalance. Mijn instructrice zei destijds dat ik het tot 8 maanden prima kon blijven doen, met uitzondering van de buikspieroefeningen. Daarna wordt je lichaam een stuk weker, waardoor je te rekbaar wordt en schade kan veroorzaken. Lijkt me met sommige bewegingen wel erg lastig hoor.... met zo'n buik.  Ik heb het helaas nog niet uit kunnen vinden, want heb een MK gehad.

Groeten van Saskia

Ik ben niet zwanger (heb een zoontje van 2) maar ik zit wel op Pilates. Bij ons in de groep zit een vrouwtje die heeft t/m de 37e week meegedaan. Had wel haar eigen aanpassingen en mocht niet meer alle buikspieroefeningen. Als de bevalling goed gegaan is en je voelt je goed mag je 1 week na de bevalling al weer aan pilates doen. Dat strekken en dubbelvouwen was bij haar geen probleem hoor (en ze had een behoorlijke buik, was het 2e kindje). Ik zou het gewoon nog eens duidelijk vragen aan je docente of anders aan de vk. De buikspieroefeningen geldt geloof ik pas vanaf later in de zwangerschap hoor, in het begin kan het echt nog geen kwaad.

Succes met je zwangerschap!

Groetjes Patricia
mv Justin

hoi hoi allemaal

ik ben natasja ben nu 8 weken en ik zit ook op de sportschool en doe ook aan bodybalance.....heerlijk en ook ik ga op de sportschool onder de zonnebank....de lerares gaat speciale zwangerschaps oefeningen voor me kopieren uit een boek zodat ik die thuis en op de sportschool kan doen als er iets is wat ik niet kan doen....

vind het heerlijk body balance.......

veel groetjes van Natasja

Hoi natascha,

Ik heb het ook gezegd tegen de instructice en zij gaat voor mij ook een schema maken met wat ik wel en niet kan blijven doen in de zwangerschap.
Maar de zonnebank...
Daar ben ik vanmorgen onder geweest
10 min. nu buik en  orsten verbrand
ooh pijnlijk,doe ik denk ik niet weer.
Ik heb nu een gevoelige huid,had me goed ingesmeerd met biodermal maar toch
Toen ik omhoog kwam onder de zonnebank vandaan was ik ook misselijk.
Trok gelukkig langzaam weer weg.
Heb net gedoucht met lauw water..ooh
en goed ingesmeerd daarna  met bodytonic...dat verkoelt.
maar goed.
Denk dat dit niet goed is voor de zwangerschap

Groetjes Roselien.

Hoi,

Nu zondag,nog steeds last van de rode en gevoelige huid.

Vooral bij douchen...ooh.

Heb voor morgen weer een afspraak staan nog voor zonnen maar deze bel ik af.

Bel eerst de verloskundige en ga vragen hoe dit nu kan.

Van nek tot heup verbrand...echt rood ondanks goed ingesmeerd terwijl ik normaal wel goed er tegen kan.

Ik snap het maar niet......

Groetjes Roselien

Terug
Bovenaan