zonnebank

Ik mag in mei een week mee naar turkeye met mn schoonouders..heerlijk..maar wilde voor die tijd paar x onder de zonnebank gaan om niet als melkfles op het strand te liggen..maar nu ik zwanger ben weet ik niet of dat verstandig is..weten jullie dat of ervaring mee?

Volgens mij mag t alleen niet omdat je oververhit kan raken en een zwangerschapsmasker kan krijgen.
Ik ben wel gewoon af en toe geweest.

Als je maar niet te lang gaat. Ken je grenzen.
Ik leg bv de handdoek over mijn buik.

En ik heb vorige zwangerschappen geen zwangerschapsmasker gehad dus dat was gewoon mazzel.

Zou voor de zekerheid de zonnestudio bellen en je eventueel je Vk vragen.

En doen waar je je zelf lekker bij voelt.
Je mag al zoooooo veel niet als je zwanger bent.
Het meeste is volgens mij uit hele hele grote voorzorg.
Maar goed dat is mijn mening.

Groetjes mama3007

Ik zou ook oppassen en ff vragen of het niet schadelijk is voor je kind. Ik persoonlijk zou ook niet graag met zo een zwangerschapsmasker willen roondlopen lol. Maar misschien heb je daar geen last van.

Zou het niet doen. Onder de zonnebank word je warm en dus ook de temperatuur in je buik loopt op. Het kan zijn dat het goed gaat, maar een te hoge temperatuur in de baarmoeder verhoogt het risico op een miskraam, neurologische afwijkingen bij de baby en cardiologische afwijkingen. Zeker tijdens de eerste 3 maanden en na de 7e maand kan het de baby schaden.

Wil je toch onder de zonnebank, dan niet langer dan 10-15 minuten en inderdaad een handdoek om je middel wikkelen (of over je buik leggen, als je maar aan 1 kant lampen hebt)

Daarnaast vergroot je inderdaad de kans op een zwangerschapsmasker.

Zonnestudio's zijn overigens wettelijk verplicht zwangere vrouwen te weigeren, dat zal niet voor niks zijn.

Terug
Bovenaan