zonnebrand en uv beschermende kleding

Dag dames,
We gaan binnenkort op vakantie naar Griekenland en ik hoorde van uv beschermende kleding. Heeft iemand daar ervaring mee? Waarmee smeren jullie je kindje in?

Hoi Elisabeth,

Ik heb de uvkleertjes gekocht voor mijn neefjes. Dit waren broekjes tot de knie en een shirt met korte mouwen. Mijn schoonzusje gebruikt het erg veel. Ik heb het in het buitenland gekocht, maar je zult het hier ook wel kunnen kopen. Misschien bij Prenatal of eens Googlen?
Mijn kinderen smeer ik in met P20, te koop bij de drogist. Je moet het 1,5 uur voordat je kindje de zon in gaat opsmeren. Zolang het nog 'nat' is, geeft het af op kleding e.d. (onze witte ombouw van het bed en de badkamerkastjes zitten vol met vlekken... niet goed opgelet), maar het beschermt perfect. Is ook te gebruiken bij zonneallergie en je hoeft het in principe maar 1x per dag op te smeren.
Daarnaast zet ik mijn kinderen ook altijd een zonnepet op (het liefst met bandje onder de kind zodat het nog een beetje blijft zitten als ze er aan trekken).

Geniet van het mooie weer!

Groetjes,
Marianne

Ik zag dat babywalz uv (zwem) kleding heeft en ik heb zelf bij www.kleertjes.com een soort surfpakje gekocht voor mijn zoontje. Het is speciaal voor zwemmen, droogt heel snel en is goed voor uvfacto 50. Het is van hetzelfde merk als waar de babybenz zonnebril van is. Lukas heeft rood haar (net als ik) en ik verwacht dat hij daarom ook heel snel zal verbranden.

Als je nog vragen mocht hebben dan ben ik te vinden om het zomer2006 formum.

Annemieke

Terug
Bovenaan