Zonnebrand

<p>Ha allen,</p><p>mijn dochtertje is nu 4 weken oud en ik vind het niet alleen lastig wat ik haar moet aantrekken als ik naar buiten ga met dit weer, maar ook wanneer ik haar moet insmeren met zonnebrandcreme. </p><p>We gaan elke dag naar buiten en dat ligt ze vaak in de wagen of de draagdoek. Uiteraard hou ik haar uit de zon, maar ik begreep dat je ook dan moet smeren. Ik heb vandaag wel zonnebrand van Naïf factor 50 gekocht. Vanaf welke temperatuur moet ik daarmee smeren? De draagdoek is van tricot en ik vind het zelf erg warm worden hierin. Ze draagt nu geen jasje in de draagdoek en voelt dan soms nog wat klam in haar nekje. Vanaf welke temperatuur doe ik haar minder kleding aan, dus bijvoorbeeld alleen een romper evt. met broekje. En vanaf wanneer kunnen ze zonder jasje/vestje en mutsje in de kinderwagen?  Ik weet dat meestal gezegd wordt “een laagje minder dan jezelf” maar als het echt warm wordt dan gaat dat niet op toch ? (Of ik moet zelf naakt rondlopen en zij in een rompertje ;-))</p><p>ik ben benieuwd naar jullie adviezen!</p><p> </p><p> </p>

Qua kleding; ga op je gevoel af.. Het is niet dat wanneer het 20 graden is, je kindje minder kleding aan kan. Elk kindje reageert anders op warmere temperaturen. Ik voel altijd even in de nek. Als het te warm of klam aanvoelt dan doe ik wat uit.

Nu ze nog zo klein is zou ik wel een dun mutsje op houden als het bijv waait of als het frisser is buiten omdat wanneer ze zo klein zijn, ze nog niet hun eigen temp kunnen regelen. 
En zonnebrand smeren gaat ook niet echt vanaf een bepaalde temp.. als je weet dat je een tijd buiten bent en het is een zonnige dag dan zou ik gewoon smeren.

De zon is nu op zijn felst. Dit heeft niet met de temperatuur te maken maar met zon kracht. Voorjaarszon is enorm fel. Vandaag was een hele heldere dag. Goed smeren dus! 

Ik zou altijd smeren. Doe ik bij mezelf ook ongeacht het seizoen. Zon beschadigt altijd de huid ook als je niet verbrand en artsen raden dan ook aan altijd jezelf iedere dag in te smeren dus waarom je baby niet. Voorkomt later mogelijk een hoop ellende zoals huidkanker 

Dat vind ik ook lastig! Onze dochter is 2 weken en heb nog weinig meegemaakt van het weer haha.
Nu kan ik nog overleggen met mijn man, maar dadelijk niet meer als hij werken is.
Ik denk met 20 graden niet meer een dikke deken maar een dun lakentje? En wel de normale kleren.
(Ik heb alleen een dikke jas voor haar en die kan dan natuurlijk ook niet aan)

Dat vind ik ook lastig! Onze dochter is 2 weken en heb nog weinig meegemaakt van het weer haha.
Nu kan ik nog overleggen met mijn man, maar dadelijk niet meer als hij werken is.
Ik denk met 20 graden niet meer een dikke deken maar een dun lakentje? En wel de normale kleren.

Als de zon schijnt insmeren. Ookal houd je haar zoveel mogelijk uit de zon. De huid is nog zo kwetsbaar als ze baby zijn. Liever een keer teveel smeren dan te weinig. 
Qua aankleden is altijd lastig. Voel aan het nekje en bepaal dan of er iets uit kan of juist iets extra aan moet. Het verschilt namelijk per kindje hoe snel ze het warm of koud hebben. En als ze zo jong zijn kunnen ze zelf nog niet goed hun temperatuur op peil houden. 

Terug
Bovenaan