Zonnebrand

Hi,

Onze dochter is op dit moment 11 weken oud. Het begint nu al aardig warm te worden dus het wordt tijd voor zonnebrand! Ze heeft helaas de gevoelige huid van haar moeder gekregen…. Ik verbrand al bij de minste straaltjes zon en aan mijn dochter haar lijkbleke huid te zien zal zij ook heel gevoelig zijn voor zon. Nu zitten we met een probleempje, ze krijgt uitslag van alles wat wij op haar gezichtje smeren. Haar lichaam is geen probleem, daar kunnen we alles opsmeren. Om haar gezichtje schoon te maken gebruiken we alleen water want ze krijgt last van alles wat we op haar gezicht smeren. We hebben een aantal keer een crème op haar gezicht gesmeerd van drs leenarts en Naïf omdat ze een ontzettend droge huid had. Hier kreeg ze meteen hele rode bultjes van. We weten dus ook niet zo goed welke zonnebrand we voor haar gezichtje moeten gebruiken, want dan zit ze waarschijnlijk gelijk onder de rode jeukende bultjes.

Heeft er iemand dezelfde ervaring en zijn er mensen die de volgende merken voor het gezichtje van hun kindje hebben:

Biodermal Sun Kids Zonnemelk
Naif zonnebrand
La Roche-posay anthelios kind wet skin gel
Eucerin
Vision

Als jullie andere merken hebben die top werken voor een gevoelige huid hoor ik het graag!

Alvast bedankt :)
 
Wij hebben de naïef zonnebrand gebruikt afgelopen zomer. Maar mijn zoontje reageert er normaal op, nu zag ik op instagram framboospitolie. Welke mega schijnt te zijn en hier zit een natuurlijke spf in van 28-45. Misschien is dat wat? In de meeste zonnebrand zitten die chemische filters waardoor je mega witte waas krijgt.

 
Hier moest het een minerale filter zijn. Evengoed kreeg ze van een gangbaar merk (iets van nivea ofzo, weet het niet meer) uitslag. Die van Naif ging wel goed. Hebben we vorige zomer veel gebruikt. Maar huidjes verschillen, dus dat blijft zelf uitttesten denk ik.
 
Terug
Bovenaan